Jag gillar inte själv när folk svarar som jag kommer att göra nu, men är det av någon speciell anledning du vill ha Asp? Ja, förutom att det är kutym att använda det i en bastu?
Själv gjorde jag mina lavar av vanlig 45x45 regel som klövs på mitten. Tror det är furu. Ett år senare har det inte varit några som helst problem med kåda etc. Jag har till och med, gud förbjude, skruvat uppifrån på vissa. Ännu har jag inte bränt mig på varken lav eller skruv...
Betydligt billigare lösning men helt fel bland bastukonnässörer. Men det är min bastu och jag gör som jag vill.
Men som svar på din fråga tänker jag att du frågar på närmaste byggvaruhandel. De kan säkert ta hem om de inte lagerför asp.
Själv gjorde jag mina lavar av vanlig 45x45 regel som klövs på mitten. Tror det är furu. Ett år senare har det inte varit några som helst problem med kåda etc. Jag har till och med, gud förbjude, skruvat uppifrån på vissa. Ännu har jag inte bränt mig på varken lav eller skruv...
Betydligt billigare lösning men helt fel bland bastukonnässörer. Men det är min bastu och jag gör som jag vill.
Men som svar på din fråga tänker jag att du frågar på närmaste byggvaruhandel. De kan säkert ta hem om de inte lagerför asp.
Panelen på väggen är väl 15 år, likaså laven i asp. Använder sitthanddukar, både skönt och lättare att hålla rent.B Boy71 skrev:
Använder bastun okt-mars och blir väl 2 ggr/veckan.
Hade tur och kunde köpa från en lokal såg.
Är rödare än vad bilden visar.
Liknande trådar
-
Intresserad av att köpa hus, småsprickor i fasaden dock
Fasad -
Råspont som bastupanel.
Bastu -
Gaspanna läcker mellan varmvattenkrets och uppvärmningskrets. Laga? Köpa vaf istället?
Värme allmänt -
Var köpa liggande enkelfaspanel 22x170
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Råspont som bastupanel?
Bastu