Hej
Måste göra renovera på tvättstugan mitt hus gammal finns ingen isolering på golvet det är betong är måste göra tätskiktet innan lägga klinker
Måste göra renovera på tvättstugan mitt hus gammal finns ingen isolering på golvet det är betong är måste göra tätskiktet innan lägga klinker
Det är gammal hus 1974 talet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 821 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 821 inlägg
Golvet måste vara slätt för att det ska gå att ha klinker på det.
Det är svårt att se på bilden om den målade ytan är högre eller lägre än den grå ojämna ytan. Varför är det olika ytor på golvet?
När det gäller tätskikt måste du bestämma vilket godkänt system du vill följa.
https://www.bkr.se/godkanda-tatskiktssystem/
System med folier är lättare att hantera än vätskebaserade.
Läs noga alla instruktioner för ett system innan du väljer det så att du är säker på att du förstår vad du ska göra.
Tätskiktet ska läggas över hela golvet och med 5-10 cm uppvik på väggarna.
Det är svårt att se på bilden om den målade ytan är högre eller lägre än den grå ojämna ytan. Varför är det olika ytor på golvet?
https://www.bkr.se/godkanda-tatskiktssystem/
Läs noga alla instruktioner för ett system innan du väljer det så att du är säker på att du förstår vad du ska göra.
HejBirgitS skrev:Golvet måste vara slätt för att det ska gå att ha klinker på det.
[länk]
Min fråga om fråga är om finns ingen isolering och golvet betong ändå måste lägga tätskiktet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 821 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 821 inlägg