Nu börjar det brännas! E-postmeddelande från Eximius Partner AB angående leverans av en maskin på torsdag den 14/7.
 
B
Gårdagens egentligen. Grabben fyller år i helgen och det blir en verktygslåda att ha med sig i epan, han kommer nog ha nytta av den efter epa-tiden också.

Orange Bahco verktygslåda på trägolv, sannolikt inköpt för sonens födelsedag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I butiken passerade jag denna för 149kr (Klubbpris på CO). Har redan en men kan nog få användning av en till.

Hultafors Talmeter mätverktyg och vinkelhake liggandes på ett blått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Verktyg, till trädgården.
En spade och grep av märket Gardena i en kartong, nya med etiketter, för trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Sittställning
Nu blev jag trött på att prova alla olika manuella modeller så det fick bli en ordentlig!
 
  • Bosch elektrisk sekatör på gräsmatta med avklippta grenar runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Gårdagens egentligen. Grabben fyller år i helgen och det blir en verktygslåda att ha med sig i epan, han kommer nog ha nytta av den efter epa-tiden också.

[bild]

I butiken passerade jag denna för 149kr (Klubbpris på CO). Har redan en men kan nog få användning av en till.

[bild]
Fick en sådan sats i julklapp när jag var 16 och hade lätt MC, har följt med mig sedan dess och den borde vara inne på sitt 19e år.
Tror den i princip är komplett fortfarande.
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Blev ett skruvstäd, ganska bastant. Det är nån hemmagjord bas till det och det är svetsat i originalfötterna, med tanke på hur det har klarat att bli svetsat och basen är faktiskt helt rak, så tror jag det är korrekt gjort med nickelelektrod. Jag gissar det gjordes på det viset annars skulle man behöva sänka ner städet i bordet på nåt vis.

zd4lJg6.jpg
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Fick en sådan sats i julklapp när jag var 16 och hade lätt MC, har följt med mig sedan dess och den borde vara inne på sitt 19e år.
Tror den i princip är komplett fortfarande.
Yngling! :crysmile:
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Verktyg, till trädgården.
[bild]
Vart köpte du? Är kantskäraren bra?
 
Kom över en gammal festo rotex idag. Tyvärr är fästplattan misshandlad. Någon som vet om de nya passar även på de gamla? Sliten Festo Rotex RO 150E slipmaskin med skadad fästplatta och synlig logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en gammal Festo Rotex slipmaskin med en skadad fästplatta och synliga elkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Vart köpte du? Är kantskäraren bra?
Det var Gardena dagar på Proffsmagasinet.
Oprovad ännu, inte så stor som jag trodde.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Kom över en gammal festo rotex idag. Tyvärr är fästplattan misshandlad. Någon som vet om de nya passar även på de gamla?[bild] [bild]
Har tyvärr inget svar men har du kollat reservdelskatalogen på Festool.se? De brukar vara ganska bra
 
Frustrator Frustrator skrev:
Kom över en gammal festo rotex idag. Tyvärr är fästplattan misshandlad. Någon som vet om de nya passar även på de gamla?[bild] [bild]
nej det är olika fäste. Den nya är snabbfäste med ”klick” denna sitter med en M8 skruv i mitten. Undrar om det inte är samma som till ES 150. Ring festool o kolla. Finns i tre olika hårdheter
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
nej det är olika fäste. Den nya är snabbfäste med ”klick” denna sitter med en M8 skruv i mitten. Undrar om det inte är samma som till ES 150. Ring festool o kolla. Finns i tre olika hårdheter
Tack. Får göra det idag. Förslag på vilken hårdhet man vill ha?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
nej det är olika fäste. Den nya är snabbfäste med ”klick” denna sitter med en M8 skruv i mitten. Undrar om det inte är samma som till ES 150. Ring festool o kolla. Finns i tre olika hårdheter
Är det inte två parallella serier? Det finns gängad platta att köpa av senaste varianten har jag för mig. Vet att jag hade lite huvudbry när jag skulle beställa en med snabb fäste för jag höll på att välja med gänga.
 
ullberg
Alla nya Rotexar har såvitt jag vet snabbfäste men lite osäker på hur excentersliparnas (ETS) platta sitter fast, har någon minnesbild av att de kör skruvfäste (och jag tror då att de är samma som gamla Rotexen) - men kan minnas fel…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.