T
K kniv skrev:
Synd bara att det är 40V och inte 18
Jag har börjat köpa in mig på 40v serien. Har deras borrskruvdragare, slagskruvdragare samt lövblås. Så nu har jag alternativet att kunna köra båda plattformarna
 
K kniv skrev:
523 är ju lite mindre och smidigare, men inte kolborstfri. Och lite klen i mitt tycke (hade den tidigare), men det beror ju helt på vad det är för häck osv. Så DUH601 eller 602 rekommenderas, tycker 600 svärd duger gott. Jag har 601. 602 klarar marginellt mindre grova grenar men det har nog ringa praktisk betydelse. Klipper alla våra häckar 2-3 gånger utan problem på ett 5Ah batteri.

Billigast bör du hitta på prisjakt eller amazon.
Tack!

Kikade på 523 lite pga att den ändå var "ruskigt billig". Dock blir ju frågan om man klarar sig med den, 602 kostar ju nästan 3 gånger så mycket, och 601 ytterligare lite mer...

Men man vill inte vara dumsnål heller


/Jocce
 
K
Jocce81 Jocce81 skrev:
Tack!

Kikade på 523 lite pga att den ändå var "ruskigt billig". Dock blir ju frågan om man klarar sig med den, 602 kostar ju nästan 3 gånger så mycket, och 601 ytterligare lite mer...

Men man vill inte vara dumsnål heller


/Jocce
Jo precis, var därför jag köpte 523 först. Men som sagt, upplevde den som lite klen i vissa fall. Min filosofi är att det blir roligare (och inte bara ett jäkla måste) med bra maskiner, så för mig är det värt det.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
K kniv skrev:
Jo precis, var därför jag köpte 523 först. Men som sagt, upplevde den som lite klen i vissa fall. Min filosofi är att det blir roligare (och inte bara ett jäkla måste) med bra maskiner, så för mig är det värt det.
Ja, bra maskiner direkt lönar sig oftast. Får klämma och känna lite på dem och se vilken man tror passar. Har ju ingen erfarenhet av hur grova grejer jag behöver klippa, då jag är nyinflyttad.


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Vilken köpte du? Hittade bara 1,65 ska väl vara 1.60? Men kanske inte spelar någon roll?


/Jocce
Det var denna jag köpte. Tror det var på jula.
Oregon Nylimum Starline trimmertråd på rulle, 1.6 mm tjocklek och 15 m längd, hög resistans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//AA
 
Jag som inte är just Makita nörd, jag undrar om Makita ses som ett premiummärke fortfarande?
Eller har det urholkats som många andra gamla fina varumärken på senare år?
 
Jag kör DUR523 och tycker att den fungerar kanon. Upplever inte att den är svag.

Har även en DUM604 men den använder jag inte längre. Köpte den för att trimma våran krypfuru-häck. Nu har vi släppt det och låter den växa fritt. Är till salu om någon känner behov.

Makita DUR523 grästrimmer och DUM604 häcksax i gräset, använd för krypfuru-häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två Makita trädgårdsverktyg, modell DUR523 och DUM604, mot en gräsbackgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//AA
 
  • Gilla
Hans G2
  • Laddar…
LoweW
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag som inte är just Makita nörd, jag undrar om Makita ses som ett premiummärke fortfarande?
Eller har det urholkats som många andra gamla fina varumärken på senare år?
Använder inte verktyg i mitt lönearbete men som renoverande lekman & prylnörd skulle jag säga att det är hög standard på dom flesta av Makitas verktyg. Två av tre hantverkare jag haft besök av har använt sig av Makita så det säger ju en del.

Men just premiumsegmentet skulle jag snarare säga tillhör Festool bland annat.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Använder inte verktyg i mitt lönearbete men som renoverande lekman & prylnörd skulle jag säga att det är hög standard på dom flesta av Makitas verktyg. Två av tre hantverkare jag haft besök av har använt sig av Makita så det säger ju en del.

Men just premiumsegmentet skulle jag snarare säga tillhör Festool bland annat.
Enda premiummärkena är väl egentligen festool och hilti
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Enda premiummärkena är väl egentligen festool och hilti
Tja vi har ju bland annat mafell :geek:
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Resistor Lotnam skrev:
Tja vi har ju bland annat mafell :geek:
Ja, jag vet.. jag lämnade just mafell i inlägget då det mest verkar vara gamla gardet som kör med dem;)
 
LoweW LoweW skrev:
Använder inte verktyg i mitt lönearbete men som renoverande lekman & prylnörd skulle jag säga att det är hög standard på dom flesta av Makitas verktyg. Två av tre hantverkare jag haft besök av har använt sig av Makita så det säger ju en del.

Men just premiumsegmentet skulle jag snarare säga tillhör Festool bland annat.
OK, jag kanske inte menade Premiummärke utan kvalitetsmärke :) Tack för svar!
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
K kniv skrev:
Synd bara att det är 40V och inte 18
Håller med, men den ska vara på gång, och kommer hålla samma prestanda som 40V-varianten
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag som inte är just Makita nörd, jag undrar om Makita ses som ett premiummärke fortfarande?
Eller har det urholkats som många andra gamla fina varumärken på senare år?
Allt är ju relativt, för vissa är grön bosch premium och för vissa är det Festool.
I min hjärna är typ festool premium för mycket men för tyngre jobb så är hilti premium.
där under kommer kvalitetsmärken som makita, Millwaukee etc. Dewalt har väl lite blandad kvalité men mycket av deras sortiment platsar väl här med, samt blå bosch.
Sedan kommer Ryobi, AEG, SKIL etc. I nivån under. och sist/lägst ner kommer random kinamärken typ MEEC, biltemas etc.
 
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
beror på helt vad man använder :D känner en elektriker som använder clasohlson elverktyg orsaken var köpet av hela serien kostade lika mycket som 4 maskiner av dom vanliga 3märkena

Men mest orsaken att dom 3 syns mest på markanden är antalet maskiner 100+ .Alla 2-5-7-9-11 combo kit som säljs. samt man "vet" dom håller att skruva 6.0x120 och inte brinner upp efter 2st :D förvisso måndagsexemplar finns =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.