3 440 läst · 31 svar
3k läst
31 svar
Min man har förstört 'min' träningsmatta :cry::cry::cry:
Kanske du också skulle tänka efter lite mer.M miis skrev:tack ni som svarat. Ja, även om jag mot all förmodan lyckas "fluffa" upp den igen är en ny matta det minsta man kan begära för att återlämna. Väntar fortfarande med nån som sitter med dunder-knep att både att fluffa matta och hur man ska få min man att tänka efter lite mer.
Undrar om inte stol med vanlig fot hade varit värre? Man får väl ha såndär vyssan-lull-tassar på allt min man sitterpå härdanefter.
Varför tog du inte undan mattan efter att du hade använt den?
Jag skaffade en sådan för många år sedan (inte nödvändigtvis IKEA). Men den stank så mycket att den inte gick att använda eller ens kunde ha den inomhus. Då bör man förstå att jag har väldigt dåligt luktsinne.blackarrow skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 819 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 819 inlägg
Vi har Ikeas golvskydd och de luktade inte när de var nya.TRJBerg skrev:
Storleken har i alla fall inte varit något problem för oss. Går utmärkt att rulla stolen in mot datorn för bekvämt tangentbordsavstånd och rulla ut den för att det ska vara lätt att resa sig, marginal.B Bonzo2000 skrev:
Varför då?AndersMalmgren skrev:
Vi har dem på lackade parkettgolv och har inte märkt att det skulle vara något problem.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
När brorsan bodde hemma hade han en sådan där på sitt rum. Oljat golv. Den satt fast i golvet när de skulle ta bort den efter att han flyttade hemifrån.BirgitS skrev:Vi har Ikeas golvskydd och de luktade inte när de var nya.
Storleken har i alla fall inte varit något problem för oss. Går utmärkt att rulla stolen in mot datorn för bekvämt tangentbordsavstånd och rulla ut den för att det ska vara lätt att resa sig, marginal.
Varför då?
Vi har dem på lackade parkettgolv och har inte märkt att det skulle vara något problem.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 819 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 819 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 819 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 819 inlägg
Nu var ju våra golv lackad parkett när vi flyttade hit för 11 år sen och då var de tre år gamla så det får ju dröja ett tag till innan de slipas om (det kan man ju inte göra med 5-10 års mellanrum bara för att modet ändras). Vi har haft golvskydd i närmare 11 år på dem och det är inga problem att lyfta upp dem och inga skador under eller något annat problem.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Fabrikslackad klick?BirgitS skrev:Nu var ju våra golv lackad parkett när vi flyttade hit för 11 år sen och då var de tre år gamla så det får ju dröja ett tag till innan de slipas om (det kan man ju inte göra med 5-10 års mellanrum bara för att modet ändras). Vi har haft golvskydd i närmare 11 år på dem och det är inga problem att lyfta upp dem och inga skador under eller något annat problem.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
suck.... ännu ett fall där jag får anse mig vara mamma till tre barn istället för två....TRJBerg skrev:
Träningsmattan ligger där så vi kan hemmaträna o stretcha etc och används varje dag så han borde ha lärt sig att den är där.
Tack för tipset om dammsugaren! Även om luftbubbelstrukturen är säkerligen deformerad känns det bra att göra nånting. Åtminstonne kan jag stilla min irritation.
Om du har strykjärn eller ångmaskin kanske du kan testa det, se dock upp med värmen så man inte kommer för nära.
Förstår att har man ont om alternativ för placering av matta och stol så kan det bli såhär. Fast det kan vara svårt att lära om omedvetna (?) rörelsemönster.M miis skrev:suck.... ännu ett fall där jag får anse mig vara mamma till tre barn istället för två....
Träningsmattan ligger där så vi kan hemmaträna o stretcha etc och används varje dag så han borde ha lärt sig att den är där.
Tack för tipset om dammsugaren! Även om luftbubbelstrukturen är säkerligen deformerad känns det bra att göra nånting. Åtminstonne kan jag stilla min irritation.
Då du kunna låna denna matta av någon som tydligen inte använder den kanske du ska prata med utlånaren om vad som har hänt och förklara att du aningen ersätter med en ny matta eller bara köper los denna för vad en ny kostar. Kan ju tänkas att utlånaren har kunnat vara utan denna så pass länge för att den bara varit ivägen hemma.