R
Det är samma modell som går runt lite överallt på de större byggvaruhusen.

Liten modell som enligt mig iallafall kanske inte är tänkt för den flitiga husägaren.. snarare den flitiga lägenhetsinnehavaren isåfall :)

Lätt att luras av färgen och en logga...
...men man kan lika järna köpa en B&D (som det också är).

DeWalt har hittat ett bra sätt att förstöra sitt varumärke genom att sälja dessa lågbudgetmaskiner i samma namn!

Håller helt med om att DeWalt är ducktiga på att förstöra ett varumärke, men man skall nog inte förknippa denna med en vanlig B&D, tror inte du hittar en B&D där hela växel huset är i metal och du har en riktig fläckt som kyler motorn. Dock så skall den inte gämförs med andra DeWalt skruvdragare.

//Tobbe

Alla DeWalt-maskiner är B&D-maskiner... ;)

P-plats skrev:
Alla DeWalt-maskiner är B&D-maskiner... ;)
Så sant så ;)

Som skil och Bosch är samma och troligen 20 tal andra verktygs märken.
"Volvo o ford" eller "VW Audi och scoda"

Gäller bara å vet när man ska köpa vad... ;)

P-plats skrev:
Gäller bara å vet när man ska köpa vad... ;)
Håller helt med

Jag kör med DeWalt på jobbet och de funkar ypperligt. Skruvdragaren håller dubbelt så länge som den från Hilti. Men det är ju iofs proffsmodeller, tydligen så är det inte samma kvalitet på Rustas DeWalt maskiner... konstigt nog. Jag tror det är B & D maskiner som de målar gula..
.

R
lordi skrev:
Jag kör med DeWalt på jobbet och de funkar ypperligt. Skruvdragaren håller dubbelt så länge som den från Hilti. Men det är ju iofs proffsmodeller, tydligen så är det inte samma kvalitet på Rustas DeWalt maskiner... konstigt nog. Jag tror det är B & D maskiner som de målar gula..
.
Håller med om det sista, men det räcker ju att kolla på en DEWALT och en dewalt!

Som någon sa tidigare så är ju isåfall grön bosch/dremel och skil samma sak som blå bosch också isåfall.

Eller Husqvarna samma som partners nya plastgrejjer.

Ford samma som volvo ( finns det nån som tycker att ford håller bättre kvalité än volvo så får det väl stå för den) :D

listan kan säkert göras hur långt som helst med företag som äger flera varumärken.

I vilket fall som helst så rekommenderar jag dewalt tillbehör starkt, fy f-n vilken kvalité! Sen med maskiner så är det väl som med allt annat... ju mer pengar man lägger dessto mer kvalité för man... GENERELLT sett. Lägger du 1000:- på rustas variant så lär den nog inte vara lika bra som motsvarande 3000:- maskin tex.

Nej men om budgeten för ett inköp av skruvdragare ligger kring 1000 kr anser jag att den DeWalten är ett bra köp i jämförelse med en BD, grön bosch etc.

Och JA, jag har använt just denna modellen. Inte världens största och starkaste modell, får det lite jobbigt som borr ibland, har inte "självhållande schuck" . Men som skruvdragare fungerar den ypperligt och är lätt och smidig i jämförelse med många andra monster. Nackdelen verkar vara bara ett batteri.

norrbottenstorpet skrev:
Nej men om budgeten för ett inköp av skruvdragare ligger kring 1000 kr anser jag att den DeWalten är ett bra köp i jämförelse med en BD, grön bosch etc.

Ja det är mycket skitsnack här från märkesfixerade typer :cool: Allt hänger på användarens behov. Basta. Köpte en "skräpDeWalt" från Silvan men då med två batterier. Har funkat ypperligt till att dra ett par furugolv med, byggskivor och en massa annat. Självklart är proffsmodellerna bättre men denna är enligt min erfarenhet klart vassare än de B&D och liknande jag träffat. Ibland önskar man att det vore lite mer pragmatism och mindre bull bakom ilskna inlägg om "billigt skräp". Ett proffs med dagligt behov av en kraftmaskin eller någon som ska skruva ihop ett helt hus väljer givetvis en mer potent modell.

R
tror vi glidit ifrån diskussionen :)

Det jag ville komma fram till var att bara för att rusta säljer en dewalt modell eller att black & decker äger dewalt så behöver det inte automatiskt bli skräp bara för det!

Vi kör makita och Devalt från rusta på jobbet.Inget större fel på devalten.
Vi kör maskinerna hårdare än många här på forumet skulle jag tro :)

P
idag när jag va in på rusta i sundsvall så fick jag se att dom har 3 olika dewalt artiklar! skruvdragaren i frågan.. en vinkel slip och en stor byggradio!! snart har dom väll hela sortimentet :/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.