clade clade skrev:
Här är ett hus från tidigare omdiskuterade arkitekt Max Holst:
[länk]
havsnära hahaha mäklare tar i lite med det
 
clade clade skrev:
Här är ett hus från tidigare omdiskuterade arkitekt Max Holst:
[länk]
Helt orimligt att någon ska betala 13 mille för en kub i centrala Åkersberga med utsikt över radhuslängor. Det är inte direkt så "arkitekten" bidragit med något sensationellt mervärde heller.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Helt orimligt att någon ska betala 13 mille för en kub i centrala Åkersberga med utsikt över radhuslängor. Det är inte direkt så "arkitekten" bidragit med något sensationellt mervärde heller.
Här tog nog mäkklarn i så det blev brunt i småbyxorna. Ska bli spännande att se om det går att få ut så pass för ett så omärkvärdigt hus
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Helt orimligt att någon ska betala 13 mille för en kub i centrala Åkersberga med utsikt över radhuslängor. Det är inte direkt så "arkitekten" bidragit med något sensationellt mervärde heller.
Något har han nog bidragit med. Jag gillar den brända träpanelen. Det är inte så ofta jag ser hela längder panel.
 
trappan ser ut att vara tagen från nåt 70 tals mexitegel hus. bra smak när det kommer till spis dok men det är det enda som man får nån känsla av lyx av men den skulle passa bättre i äldre hus en den här lådan passar ju inte in med det övriga alls. plus ingen tomt inte direkt barnvänligt heller
 
R Rkarlsson skrev:
Nu ger jag ett bidrag.
Har varit i huset då vi kände han som säljer. Jäkligt häftigt hus, lite malplacerat.

Nyponvägen 7 i Ekedal, Hässleholms kommun - Villa till salu - Hemnet
Riktigt fint av en riktigt duktig arkitekt. Lite väl mycket glas för min smak men verkligen fint och sjukt billigt (för en Stockholmare). Barnen vill ha det som sommarstuga :)
 
jävlar vad små rum det var
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Här tog nog mäkklarn i så det blev brunt i småbyxorna. Ska bli spännande att se om det går att få ut så pass för ett så omärkvärdigt hus
Kul att arkitekten heter Max och stilen gör att huset påminner starkt om en Max hamburgarresturang. :)
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
J JesperV skrev:
Ingen som lagt upp denna än?
Häftigt ställe på Värmdö.

[länk]
Huset är snyggt enligt mig men aldrig i helvete skulle jag, oavsett det fina läget, betala 17 miljoner för ett hus där köket är en del av vardagsrummet. Det hade gått att placera köket på norrsidan av vardagsrummet i ett separat rum. De som sitter i sofforna vill väl kunna se utsikten mot havet. Det finns dessutom ingen given placering för en stor TV-apparat vilket är underligt.
För det priset vill jag att varje sovrum ska ha både badrum och klädkammare. Huset kommer bara att bli cirka 25 m2 större med dessa plus separat kök.

Ett garage bör det finnas och då mellan gästhuset och huvudbyggnaden i svackan.
 
Redigerat:
R Rkarlsson skrev:
Nu ger jag ett bidrag.
Har varit i huset då vi kände han som säljer. Jäkligt häftigt hus, lite malplacerat.

Nyponvägen 7 i Ekedal, Hässleholms kommun - Villa till salu - Hemnet
Riktigt coolt.
Häftigt att det ändå är så mycket bevarat av orginalytskikten. Hoppas det säljs till någon som vill renovera varsamt och behålla designen och inte till nån som har mängdrabatt på vitfärg.

Baksidan med den härliga inbjudande terassen och stora fönsterpartierna är ju helt fantastisk.
Raka motsatsen till framsidan faktiskt. Den utstrålar kanske lite väl mycket "fort" och var inte ibjudande för fem öre :p
 
  • Gilla
Rkarlsson och 1 till
  • Laddar…
clade clade skrev:
Här är ett hus från tidigare omdiskuterade arkitekt Max Holst:
[länk]
Trevligt hus. Gilade ändå att det fanns en del drag av 70-tal i det.

Tyvärr lite bortkastat att bygga på just den där tomten. Så mycket stora glasytor och trevliga terrasser förtjänar en bättre utsikt än att sitta och titta på alla studsmattor på radhustomterna.
 
B Bengt Numelin skrev:
Huset är snyggt enligt mig men aldrig i helvete skulle jag, oavsett det fina läget, betala 17 miljoner för ett hus där köket är en del av vardagsrummet. Det hade gått att placera köket på norrsidan av vardagsrummet i ett separat rum. De som sitter i sofforna vill väl kunna se utsikten mot havet. Det finns dessutom ingen given placering för en stor TV-apparat vilket är underligt.
För det priset vill jag att varje sovrum ska ha både badrum och klädkammare. Huset kommer bara att bli cirka 25 m2 större med dessa plus separat kök.

Ett garage bör det finnas och då mellan gästhuset och huvudbyggnaden i svackan.
Fint läge går väl att diskutera.. Visst, lite utsikt mot vattnet. Men däremellan har man även 222an som är tungt trafikerad. Så knappast att man vill öppna upp dörrarna mot vattnet nån längre tid.
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Riktigt coolt.
Häftigt att det ändå är så mycket bevarat av orginalytskikten. Hoppas det säljs till någon som vill renovera varsamt och behålla designen och inte till nån som har mängdrabatt på vitfärg.

Baksidan med den härliga inbjudande terassen och stora fönsterpartierna är ju helt fantastisk.
Raka motsatsen till framsidan faktiskt. Den utstrålar kanske lite väl mycket "fort" och var inte ibjudande för fem öre :p
Om jag minns rätt (de var längesen) så bodde han ensam i huset med. Han var inte mycket för modernigheter minns jag. (kör nog volvo 240 och 740 fortfarande)
Jag tror ändå han som byggt huset tänkt till lite, där de stora fönstren är mot är det en "park" eller skogsområde. På framsidan är det ju vanlig villagata och inget att titta på.
Det är 20 minuter gång till centrum =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.