FredrikR FredrikR skrev:
Jag har för mig sett bild, men dessa är utedelen va?
Eller minns jag fel?
både insida och utsida på min tid iallafall ;) inte sett ngn v3 vet inte om de är eljest.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
både insida och utsida på min tid iallafall ;) inte sett ngn v3 vet inte om de är eljest.
V2 här.
Får testa att skruva isär och se, har för mig jag kikade vid senaste batteribytet utan att se något.
Är det 2 loctitade stoppskruvar, eller var dessa för nåt annat? :thinking:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har för mig vårat har börja hänga mer och mer..
Alltså bra från början. :thinking:

Vilka skruvar är det som avses?
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Tyvärr så dras yale doorman med ett bekymmer och det är att trycket med tiden börjar hänga och det är svårt att låsa.

nu är det fyra-fem år sen jag lämnade säkerhetsfirman men då hittade vi ingen bra lösning på problemet förutom det uppenbara då att sälja ett nytt lås.
Helt klart inte säkert, men värt att kolla så inte skruvarna lossat eller så, det bekymret du beskriver har vi inte haft hos oss, och då är vi en stor filial i branschen skall kanske tilläggas. Jag tycker att dom fungerar förträffligt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag ska byta ut mitt V2N (och flytta det till garagedörren) mot ett nytt L3. Är det något särskilt man ska tänka på eller är det en enkel process?

Jag tänker främst på om L3 har samma formfaktor på låskista så att jag kan räkna med att den kommer passa utan problem där V2N-låset nu sitter?
 
X xdigger skrev:
troiligen felmonterat. Det finns skruvar som ska monteras i trycket, saknas dom så blir det sådär.
Yes, de saknas 2 skruvar på insidan som håller handtaget rakt, såg jag nä jag skruvade isär.
Troligen saknas motsvarande på utsidan.
Har någon måtten på dessa skruvar så man slipper köpa en hel installationssats?


/Jocce
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Yes, de saknas 2 skruvar på insidan som håller handtaget rakt, såg jag nä jag skruvade isär.
Troligen saknas motsvarande på utsidan.
Har någon måtten på dessa skruvar så man slipper köpa en hel installationssats?
/Jocce
Kul att det var det, tror det är vanligt att dessa missas då dom inte sitter på plats från början:

Ska vara några korta skruv typ m3-m4 har jag för mig.
 
Skruvade isär och drog åt alla skruvar runt handtaget, men ingen skillnad.
 
  • Gilla
fredrik2006 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Skruvade isär och drog åt alla skruvar runt handtaget, men ingen skillnad.
[video]
satt skruvarna vid trycket där då?
 
X xdigger skrev:
satt skruvarna vid trycket där då?
Ja om det är dessa du menar.
Instruktionsdiagram för montering av dörrhandtag med röda cirklar som markerar justeringspunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
När den senaste uppdateringen för firmware till L3 kom så uppdaterade jag den på en gång. Efter vi uppdaterade så kommen röst ”välkommen till yales digitalavärld ” en väldigt hög röst som återkommer titt som tätt. Ibland en gång och dagen men som idag har hon pratat 4 ggr redan.. tre ggr sen kl 14:30.

Jag mailade supporten och fick till svar att jag skulle reklamera låset. What?? Varför? Jag bad att dom skulle skicka ut en ny firmware uppdatering och han tyckte vi skulle reklamera.
Skickade en till fråga om jag verkligen måste reklamera fick tillbaka att dom visste om problemet men vet inte när firmware kommer att uppdateras.

fler som fått det här felet?
 
Har också gjort den uppdateringen och min sambo säger att låset har sagt välkommen till yale flera gånger efter det.
 
Fråga angående L3:

Håller precis på att installera det och allt verkar funka bra, men när jag låser så låses även handtagen, det vill säga att de inte går att trycka ned. Ska det vara så? Det påverkar ju inte funktionen, men när jag kollar på t.ex den här instruktionsvideon från Yale så kan han ju trycka ned handtaget efter låsning (precis som det var på V2N):
 
S svanstrom skrev:
Fråga angående L3:

Håller precis på att installera det och allt verkar funka bra, men när jag låser så låses även handtagen, det vill säga att de inte går att trycka ned. Ska det vara så? Det påverkar ju inte funktionen, men när jag kollar på t.ex den här instruktionsvideon från Yale så kan han ju trycka ned handtaget efter låsning (precis som det var på V2N): [media]
som jag förstått det ska det vara så. Dom ändrade det efter att dom första L3 släpptes. Vårt kan man trycka ner men inte dom nya.
 
  • Gilla
svanstrom
  • Laddar…
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
som jag förstått det ska det vara så. Dom ändrade det efter att dom första L3 släpptes. Vårt kan man trycka ner men inte dom nya.
Bra, då behöver jag inte noja över det :D Tackar!
 
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
När den senaste uppdateringen för firmware till L3 kom så uppdaterade jag den på en gång. Efter vi uppdaterade så kommen röst ”välkommen till yales digitalavärld ” en väldigt hög röst som återkommer titt som tätt. Ibland en gång och dagen men som idag har hon pratat 4 ggr redan.. tre ggr sen kl 14:30.

Jag mailade supporten och fick till svar att jag skulle reklamera låset. What?? Varför? Jag bad att dom skulle skicka ut en ny firmware uppdatering och han tyckte vi skulle reklamera.
Skickade en till fråga om jag verkligen måste reklamera fick tillbaka att dom visste om problemet men vet inte när firmware kommer att uppdateras.

fler som fått det här felet?
Hörde det en gång. Trodde batteriet tagit slut och den startade om då den varnat om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.