17 527 läst · 67 svar
18k läst
67 svar
Kylskåp med kolsyrat vatten
Det är min bedömning att piggen i adaptern ( den som du skruvar på flaskan) inte går ner i detta sexkantiga uttag som denna flaska har, flaskan skall ha en konkav yta där adaptern skruvas, detta påstående styrks av att det inte pyser vid montering/demontering, den andra anledningen till att det inte pyser kan vara att flaskan är tom, men den är ju ny...M Megumi skrev:[bild]
Hej igen! Hoppas du ser bilden/collaget tydligt. Det är senaste tuben vi använt. Det pyser inte säger mannen min, Peter, när han byter. Ska bli spännande att höra din kommentar. Agneta
[bild]
Hej igen! Här kommer bild (collage) på senaste tuben som fungerat bra!
Oj! Googlade det jag fick tips om och det var inget vackert maskineri.....hehe! Men det fula kanske ska sitta under diskbänken, har liksom inte satt mig in i det hela än. Inte min avdelning
Vi hade problem med vår kolsyremaskin och problemet är sim du säger, själva adaptern. Byt in flaskan med andra kanter. Finns 3 olika att välja på.electroluxaren skrev:Det är min bedömning att piggen i adaptern ( den som du skruvar på flaskan) inte går ner i detta sexkantiga uttag som denna flaska har, flaskan skall ha en konkav yta där adaptern skruvas, detta påstående styrks av att det inte pyser vid montering/demontering, den andra anledningen till att det inte pyser kan vara att flaskan är tom, men den är ju ny...
Hej!electroluxaren skrev:Det är min bedömning att piggen i adaptern ( den som du skruvar på flaskan) inte går ner i detta sexkantiga uttag som denna flaska har, flaskan skall ha en konkav yta där adaptern skruvas, detta påstående styrks av att det inte pyser vid montering/demontering, den andra anledningen till att det inte pyser kan vara att flaskan är tom, men den är ju ny...
Och tack igen! Mannen är informerad och ska ta itu med detta. Mycket intressant!
Hmmm. Tusen tack för hjälpen, vilket bra forum det här var! Återkommer, om det är OK, när paniken sprider sig i huset! Jag skämtar. Ha en fin dag, Agneta!
Hej! Nu kanske jag redan svarat dig, jag är ny här och för mig är det en enda röra var jag skriver och till vem, men hursomhelst, vi ska ta itu med detta och hoppas att det är en såpass enkel lösning! Ha en fin dag AgnetaP Pappa1986 skrev:
Jag råkade på detta problem nu. Det är de nya flaskorna som int passar i electorlux/huskvatarna. Urgröpningen är för liten. Fan,..M Megumi skrev:[bild]
Hej igen! Hoppas du ser bilden/collaget tydligt. Det är senaste tuben vi använt. Det pyser inte säger mannen min, Peter, när han byter. Ska bli spännande att höra din kommentar. Agneta
[bild]
Hej igen! Här kommer bild (collage) på senaste tuben som fungerat bra!
Oj! Googlade det jag fick tips om och det var inget vackert maskineri.....hehe! Men det fula kanske ska sitta under diskbänken, har liksom inte satt mig in i det hela än. Inte min avdelning
Tack för svaren men har man alltid osorterat tillgängligt så man kan välja och vraka i butiken på Rusta eller Byggmax?P Pappa1986 skrev: