Hurra! Äntligen har Husdrömmar börjat igen.
I första avsnittet som var förra veckan besökte man gamla deltagare och det missade jag, men igår satt jag bänkad framför tvn kl 20.00. Det här är ju ett av mina favoritprogram.

Familjen Gamner.

Du kan läsa blogginlägget här: Husdrömmar igen - äntligen!

Dolda fel brukar ju var och varannan husköpare komma dragandes med men här var det aldrig nåt prat om det?

Nej inget sådant. Jag förstod det som att de hade drömt om det här huset i åratal och brydde sig inte så mycket om vilka fel det fanns. De skulle bara ha det. Ändå tycker man att det borde ha lönat sig med en besiktning. Mycket man inte fick reda på som vanligt. :)

De fick det för drygt fem miljoner och jag blir inte förvånad om de säljer det för tio miljoner inom 5-10 år. Havsutsikt och pedelavstånd till både Malmö och Helsingborg. De köpte läget och ett skal och var väl medvetna om det.

Såg inte programmet tyvärr, men översiktsbilden... är det ett toppenläge även när havsnivån stiger en meter eller två?

Toppläge idag, bottenläge i morgon. Hemska tanke.

Ih, blev tillfrågade om att medverka för ett par år sen. Glad vi inte gick med på det. Tycker det slutar med skilsmässa eller svår sjukdom i vart och varannat avsnitt. Hoppas det blir mer positivt denna säsong.

L
Bästa programmet hittills. Det var nästan så att tårarna kom fram. En familj som inte lät humöret svikta ens i svåra tider. Om ni inte redan sett avsnittet gör det!

Hemmakatten
Tittar inte så mycket på tv, men Husdrömmar blev snabbt en favorit. Säger som Marlen - äntligen!

Synd att man inte går in mer på byggnadsteknik, arkitektur och materialval, i stället för att dravla med relationer och bedrövliga sjukdomar. Vill man ha nedåtpuffar räcker det att titta på nyheterna..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.