249 läst · 17 svar
249 läst
17 svar
10 udda idéer till badrummet
Man kan undra hur mycket de här badrummen enbart är designstudier och hur mycket de är tänkta att användas i verkligheten. Ta #9, stockhandfatet. Jag tycker att det är mer än tillräckligt att hålla ett helt slätt porslinshandfat rent. Hur mycket jobb kommer det att krävas på den där stocken, om det inte bara ska bli grisigt. Hela det rummet, med kedjor, rå betong och flätade luckor är en utmaning mot städförmågan.
Eller #5, fönsterduschen. I alla fall jag duschar betydligt oftare på morgnar och kvällar än mitt på dan. Det innebär att de flesta gångerna kommer det att vara helt mörkt när man står i duschen. Det gäller att inte ha allt för livlig fantasi, för då kommer all energi att gå åt till att fundera på vad som finns där ute i mörkret.
Eller #5, fönsterduschen. I alla fall jag duschar betydligt oftare på morgnar och kvällar än mitt på dan. Det innebär att de flesta gångerna kommer det att vara helt mörkt när man står i duschen. Det gäller att inte ha allt för livlig fantasi, för då kommer all energi att gå åt till att fundera på vad som finns där ute i mörkret.
Jag tycker det är så de flesta inredningsrepotage och liknande fungerar. Snyggt med hotellkänsla ungefär - inga svar på vardagens utmaningar. Hur håller man ett familjebadrum med massor av flaskor, prylar och annat snyggt och lättstädat?