2 752 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Öppna gammal asfaltstrykning
När vi lät entreprenörer göra det samma så gick de på med yxa eller om det var hacka. Det blev alltså jack i asfalten, men tog inte bort rubbet. Om det var tillräckligt får framtiden visa, men det kändes lite klent just då...
Asfalten är difftät och sitter på väggens utsida, fukt som kommer innefrån stnnar alltså kvar i väggen. Med typ Platon som bildar en luftspalt på väggens utsida kan innefrån kommande fukt vandra ut genom väggen, samtidigt som utifrån kommande fukt inte kan tränga in i väggen.megane skrev:
Hej.
Jag använde en betongfräs som jag hyrde, Flex tror jag maskinen hette, det är som en vinkelslip med en diamantslipskiva på, de brukar kosta ganska mycket att hyra pga slitaget på diamantskivan, vet att Jula och liknande har diamantslipkoppar som man kanske kan använda i vinkelslipen, dessa är betydligt billigare men använd en billig vinkelslip för dammet kommer förstöra den tyvärr
Problemet med denna asfalt är att ingen metod bortsett blästring verkar funka för alla, antar att asfalten sitter olika.
Jag använde en betongfräs som jag hyrde, Flex tror jag maskinen hette, det är som en vinkelslip med en diamantslipskiva på, de brukar kosta ganska mycket att hyra pga slitaget på diamantskivan, vet att Jula och liknande har diamantslipkoppar som man kanske kan använda i vinkelslipen, dessa är betydligt billigare men använd en billig vinkelslip för dammet kommer förstöra den tyvärr
Problemet med denna asfalt är att ingen metod bortsett blästring verkar funka för alla, antar att asfalten sitter olika.