6 524 läst · 12 svar
7k läst
12 svar
Dyson dammsugare, är dom så bra som det låter?
Ny dammsugare måste införskaffas. Funderar på en Dyson, men ersätter dom verkligen ”sladdsugaren”? Och vad skall man ha, v10, v12?
Ngn som kan dela med sig av erfarenhet?
//Larsa
Ngn som kan dela med sig av erfarenhet?
//Larsa
Du menar en sådan där som man laddar upp och som har en liten behållare istället för påse?
Vi har en dyson som är mycket bra, den tar kattsand perfekt tex. Den ersätter absolut inte en vanlig dammsugare. Vi har den till att ta kattsand och hårstrån på mattor, en tuss damm i trappan etc. Den är jättebra när man ska dammsuga möbler men den orkar inte alla stoppade möbler vi har på en laddning. Dessutom måste man tömma behållaren ofta om den ska suga riktigt bra.
Vi har haft något annat märke förut och den här är bättre. Dock svårt att säga om det är utvecklingen eller märket som gör skillnad. Det var nämligen några år sedan vi hade andra märken.
Jag är väldigt glad över den men den är ett komplement.
Vi har en dyson som är mycket bra, den tar kattsand perfekt tex. Den ersätter absolut inte en vanlig dammsugare. Vi har den till att ta kattsand och hårstrån på mattor, en tuss damm i trappan etc. Den är jättebra när man ska dammsuga möbler men den orkar inte alla stoppade möbler vi har på en laddning. Dessutom måste man tömma behållaren ofta om den ska suga riktigt bra.
Vi har haft något annat märke förut och den här är bättre. Dock svårt att säga om det är utvecklingen eller märket som gör skillnad. Det var nämligen några år sedan vi hade andra märken.
Bästa svaret
Bästa dammsugaren jag haft! Använder aldrig den vanliga längre. Rekommenderar att köpa en kraftigare modell där det uttryckligen står att den ersätter en vanlig. Vi har en V11.
Vi har nu vår tredje skaftdammsugare. Den första en Dyson V7. Efter flera år och misshandel behövde viken ny. Det blev en Samsung som vi snart insåg var kass. Den sög inga katthår på mjuka mattor med golvmunstycket. Provade då med ett mindre Det tog katthår som satte sig i den roterande borsten. Helt kass. Det fick bli en ny Dyson V12 för 8090kr. Valde den versionen med flera tillbehör bl a en knäled som underlätta sug under möbler. Inga hår sätter sig i i munstycket med roterande borste. Munstycket för hårda golv har belysning som visar smuts på golvet, bättre än jag trodde. Vi är supernöjda. V8 är billigare bra alternativ nästan som vår gamla V7 särskilt om man har pälsdjur.Larsa skrev:
Vi har en stor Electrolux med rotorborste och mycket annat. Den är bra men används sällan
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 364 inlägg
Kan inte göra annat än att hålla med!Jiji skrev:Du menar en sådan där som man laddar upp och som har en liten behållare istället för påse?
Man ser att det blir renare men det behöver man förstås inte. En kul grej man kan vara utan.raveper skrev:
Vill kommentera videon med jämförelse. Varken min förra V7 eller nuvarande V12 är svåra att tömma.
Jag brukar sitta på en pall och ha sopkärlet mellqn benen och håller sugare så att underdelen strax under kärlets överkant. Sen gör jag först en öppning och skjuter sedan tillbaka dammcylindern. Därefter gör jag en ny öppning och innan jag stänger bottenlockt bankar jag lite på sugaren så att restdamm med mitt gamla gubbepitel lossnar. Enkelt utan spill.