Vi fick taket omlagt 2014. Jag har i ärlighetens namn knappt varit uppe på vinden sedan dess, men gjorde en översyn nu. Hela innertaket ser fräscht ut, utom på ett ställe, vid skorstenen, där det är missfärgat, se bilderna. Jag känner ingen fukt när jag tar på det, trots att det regnat rejält senaste dagarna.
Tittade på takläggarens hemsida där det står "Trygghet och långa garantier är något vi värdesätter. 30 års garanti på underlagsduk och tryckimpregnerad tegelläkt är bara ett par expempel på vårat långsiktiga trygghetstänk". O
Om det nu har med detta att göra ö h t.
Vad bör jag göra?
Tittade på takläggarens hemsida där det står "Trygghet och långa garantier är något vi värdesätter. 30 års garanti på underlagsduk och tryckimpregnerad tegelläkt är bara ett par expempel på vårat långsiktiga trygghetstänk". O
Om det nu har med detta att göra ö h t.
Vad bör jag göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nej det tror jag inte. Detta är vid skorstenen till en vedspis i köket (som inte används) och köksfläkten. Det är kök och vardagsrum under själva fukten och där finns ingen avloppsluftare vad jag kan se. Se utvändig bild nedan.
Just den sektionen av innertaket ligger nära kortsidan där en större ventil finns. Jag tror/undrar om det inte läcker in något vid skorstensfästena?
Just den sektionen av innertaket ligger nära kortsidan där en större ventil finns. Jag tror/undrar om det inte läcker in något vid skorstensfästena?
Logga in
Skapa konto
Ok det är ju isolerat till en sektion mellan två takstolar, så jag får väl ta dit någon som kan titta närmare på det. Eller finns det andra gissningar här på forumet vad källan skulle kunna vara i detta fall?
Ah, ska kolla.
Liknande trådar
-
Innertak på garage till kedjehus, vad behöver jag tänka på?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Gipsskivor innertak tjocklek
Tak & Vind -
Hur tvätta olja från innertak
Färg, Måla & Tapetsera -
Slät yta på innertak av masonit
Tak & Vind -
Hur borde jag regla för innertak?
Byggmaterial & Byggteknik