Håller på att gräva för att lägga avloppsrör, precis där jag skall koppla mig på kommer det ut vatten, kanske grundvatten. Men kan också va vatten som ligger "låst" pga lera.
Har en dålig pump där nu och funderar på att byta ut den till en kraftigare då den inte hinner med att få bort allt vatten.
Har även tänkt att gräva en grop lite längre bort och pumpa där och förhoppningsvis kunna jobba vid inkopplingen.
Vad tänker ni, har ni några förslag på hur man kan få bort vattnet?
Har en dålig pump där nu och funderar på att byta ut den till en kraftigare då den inte hinner med att få bort allt vatten.
Har även tänkt att gräva en grop lite längre bort och pumpa där och förhoppningsvis kunna jobba vid inkopplingen.
Vad tänker ni, har ni några förslag på hur man kan få bort vattnet?
Pumpgrop under nivån för rörbädd och en bit från planerad sträckning. Trefaspump är betydligt kraftigare. Är det fortfarande blött så gräv ur och kasta ner 16-32, toppa med 0-18 och fyll. Metoden kräver ett tillfredsställande fall. Duk stabiliserar bottnen.
Just nu har jag inte någon grävmaskin, är det ens möjligt att gräva en pumpgrop för hand?
Kommer ju troligtvis upp vatten när jag gräver den, så blir det samma problem där
Men smart de med att lägga singel
Kommer ju troligtvis upp vatten när jag gräver den, så blir det samma problem där
Men smart de med att lägga singel
Liknande trådar
-
Tips för hus på berg med vatten som kommer in i krypgrund
Grund & Markarbeten -
BADRUM: Vatten kommer upp från brunnen…hjälp!!
Badrum -
Vatten kommer upp i diskhon
Vatten & Avlopp -
Det kommer inget vatten i min utkastare
Vatten & Avlopp -
Köksblandare började rinna bara hett vatten och nu det kommer lite droppar bara.
Kök