T tanaris skrev:
Alltså betalar alla vi andra kunder för ditt slarv...
Vad menar du med detta?
 
Sterik86 Sterik86 skrev:
ja det du ser på bilden. 2 av dom har gått en vinter och dom andra 2 är det minst en vinter kvar på.
Jag utsätter inte mig eller andra för fara med dom däcken.
Sluta utsätta andra i detta forum för din dumhet, det är INTE okay.

Dumhet är väl att köra på däck som kan anses som trafikfarliga? Eller?!
 
  • Arg
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
C Chimichanga skrev:
Vad menar du med detta?
Han tror att kostnaden läggs i hög och läggs som ett snitt på andra varor så att det kostar mer att handla där nästa år. Det är en vedertagen villfarelse.
Som nån annan tidigare sa dras det av årsvinsten.
 
  • Gilla
CCPusher
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Fy fan vilket ocker.
100 kr pluggen har jag gett varje gång här. Ska de ha 480 spänn är de bara att gå vidare till nästa. (vi har också pojkar som vill ta hela ditt sparkonto för lite enkel däckoperation)
Däcket ska av från fälgen, kontrolleras map eventuell separation från insidan, pluggas och monteras och balanseras. Har man tillgång till maskiner och kunskapen är detta en "enkel" operation, annars är däckjobb det enda jag inte gör själv på bilen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ryzen och 2 till
  • Laddar…
D DuckDuck skrev:
Dumhet är väl att köra på däck som kan anses som trafikfarliga? Eller?!
Du har svårigheter med läsförståelsen märker jag.
Jag säger att det inte är något fel på däcken och att det är bilden som är missvisande.
Hur svårt ska det vara att ta åt sig av den informationen?
 
  • Gilla
  • Älska
Donn och 7 till
  • Laddar…
M Martin.W-D skrev:
Bauhaus Hyllinge gillar att köra med lite fulingar om man inte har koll. Vissa som jobbar där och har jobbat där i många år borde inte jobba inom "kundservice" men vissa få är trevliga...
Man åker bara till Hyllinge om man har gjort sina bestämda val på produkter innan. Att fråga personalen är meningslöst. De vet ingenting.
Jag råkade ju gå bet på den tyvärr och hade lite bråttom. Men de fick väl bli läropengar =)
 
  • Gilla
Martin.W-D
  • Laddar…
Ett sätt för Bauhaus att möjligen slippa ansvar för punkteringar vore ifall de satte upp stora skyltar vid infarten till drive in-området med texten:

"VARNING!

Risk för punktering! Kunder kör in med sina bilar på egen risk. Bauhaus bär inget ansvar för skador på däck orsakade av vassa föremål på marken."


Det skulle nog inte påverka försäljningsvolymerna alls...:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Paerh Paerh skrev:
[bild]
Med den där i garaget klarar man trädgårdsmaskiner och andra låghastighetshjul, för däck som går i trafik i +100 km/tim ska däcket montaras av från fälgen och inspekteras!
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Med den där i garaget klarar man trädgårdsmaskiner och andra låghastighetshjul, för däck som går i trafik i +100 km/tim ska däcket montaras av från fälgen och inspekteras!
Håller väll iof med dig, för allas säkerhet men det är ju ett vanligt däck på bilden. Där kan man diskutera om det är korrekt. I en annan tråd .
 
Fotografen Fotografen skrev:
Däcket ska av från fälgen, kontrolleras map eventuell separation från insidan, pluggas och monteras och balanseras. Har man tillgång till maskiner och kunskapen är detta en "enkel" operation, annars är däckjobb et enda jag inte gör själv på bilen.
Vid snabblagning så funkar de utan att ta av. Har haft ett par sådana lagningar och de har hållt till däcket är slut.

Om man måste ta av däcket så är 480 kr fortfarande ett jävla ockerpris. Kan förstå om typ däckia och större kedjor ta dessa skitpriser men gå till en mindre verkstad med allmän bilkunskap =)

Jobbet tar en kvart-20 minuter om man tar av däcket.
 
P Paxman skrev:
Ett sätt för Bauhaus att möjligen slippa ansvar för punkteringar vore ifall de satte upp stora skyltar vid infarten till drive in-området med texten:

"VARNING!

Risk för punktering! Kunder kör in med sina bilar på egen risk. Bauhaus bär inget ansvar för skador på däck orsakade av vassa föremål på marken."


Det skulle nog inte påverka försäljningsvolymerna alls...:rofl:
De lär inte komma undan ansvaret över sin yta ändå. Jag kollade faktiskt om vi kunde göra liknande när vi har besök. Absolut inte. Alla innanför området, dvs även yttre områden innefattas av våra försäkringar.
Vilket kan bli lite löjligt i sig, om grannen går med vovven över gårdsplan och de trillar för att vi inte hunnit halkbekämpa så åker vi på det.
Inte för det har hänt, men om man ska gå helt enl reglerna är det så.
(jag förespråkar grindar med porttelefon :D )
 
  • Gilla
  • Ledsen
Donn och 2 till
  • Laddar…
Sterik86 Sterik86 skrev:
Skönt, hoppas att det blir specifikt du som får göra det :)
De va ju en jävla attityd på dig. Men med tanke på kvalliten på däcken som du lade upp så kan ja förstå att man behöver ha nya däck till nästa säsong. En seriös däckfirma kommer ju inte laga så utslitna däck. Men med en sån taskig attityd att man tror att alla andra ska betala för sina egna misstag så hoppas ja verkligen att däckfirman inte lgar däcken åt dig
 
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
J Joakim Persson skrev:
De va ju en jävla attityd på dig. Men med tanke på kvalliten på däcken som du lade upp så kan ja förstå att man behöver ha nya däck till nästa säsong. En seriös däckfirma kommer ju inte laga så utslitna däck. Men med en sån taskig attityd att man tror att alla andra ska betala för sina egna misstag så hoppas ja verkligen att däckfirman inte lgar däcken åt dig
Läs hela tråden så kommer du förstå.
Dom kommer med all säkerhet laga dom.
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Har den här tråden blivit postad på någon facebookgrupp för bittra däckskrängare? Typ 3-4 nyreggade konton som kommenterat att TS däck är dåliga.
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 13 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Vid snabblagning så funkar de utan att ta av. Har haft ett par sådana lagningar och de har hållt till däcket är slut.

Om man måste ta av däcket så är 480 kr fortfarande ett jävla ockerpris. Kan förstå om typ däckia och större kedjor ta dessa skitpriser men gå till en mindre verkstad med allmän bilkunskap =)

Jobbet tar en kvart-20 minuter om man tar av däcket.
Nej, det funkar INTE med snabblagning utan att ta av hjulet, man måste se efter på insidan så att det inte finns någon separation! Det är innerlinen som håller luften kvar i däcket, och den är det ju hål i...

480 kronor må vara ett ockerpris, men först är 96 kr moms, det ger oss 384 kvar. Gubben ska ha lön, maskiner och lokaler ska betalas, nån liten plugg kostar två spänn, värme, el, elskatt, bokföring, revisorer och annat. Det är mycket det där spikhålet ska stå för, och vi får betala.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.