Läste igenom försäkringsbolagets brev ang vattenskada, står att att försäkringen ersätter eventuell torkning och EL i samband med detta. Vi har fått ersättning för rivning och sanering från entreprenören. Men hur sjutton visar man kostnad för elförbrukning på ett rimligt sätt?

Vi vet ju när de hade torkutrustning igång. Sen har de även stått med fläkt igång några dagar i sträck för asbest sanering i samma situation. Tveksamt om den elen går att begära ersättning för men behöver lite råd hur man ska begära ersättning.

Lär ju knappast duga att visa upp elräkningen...
 
fråga de som torkade om hur mycket el som förbrukades, ibland har de mätare på sina maskiner
annars bör de veta hur mycket el maskinerna förbrukar och hur många dygn de använts
 
Borde det inte gå att jämföra elförbrukningen med samma period från föregående år?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Borde det inte gå att jämföra elförbrukningen med samma period från föregående år?
Tveksamt, det varierar med utetemp hur mycket el som går åt, annars var det en bra tanke.
 
Från företaget som torkade en skada i vår BRF fick vi förbrukningen specad på fakturan, de har som tidigare sagt mätare på avfuktaren.
 
Isakare Isakare skrev:
Från företaget som torkade en skada i vår BRF fick vi förbrukningen specad på fakturan, de har som tidigare sagt mätare på avfuktaren.
Ska kolla med dem, tror det var Ocab, men undrar om inte de la en värmefilt på golvet, ingen fläkt. Men sanerarna hade iaf en fläkt som var igång i ett antal dagar i sträck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.