Vi har nu grävt bort gräset där vi ska sätta vår sommarpool till barnen.
Efter grävningen så har vi lagt ut en fiberväv som vi sedan jämnat av med stenmjöl ovanpå (ca 1-3cm beroende på underlagets lutning).

Efter slutavjämningen ser vi nu att ca 1/4 del av den runda ytan till poolen lutar ungefär 3cm neråt ute vid ytterkanten. Jag vill inte lägga på mycket mer stenmjöl för just här har vi redan ca 3cm stenmjöl, tycker det har en tendens till att bli svajigt vid tjocka lager.

Så innan vi sätter ut poolen, Är detta acceptabelt eller måste man åtgärda ytan mer?

Tacksam för snabbt svar om det är någon som har koll, tänkte sätta upp poolen i eftermiddag.

Det är säkert ingen fara, men om det är en pool som ska stå i flera år så skulle jag ändå rekommendera att jämna av även det sista. Att stenmjöl skulle vara svajigt har jag svårt att förstå. Jag hjälpte mina kompisar att sätta upp pool för ett par år sedan, och då packade vi stenmjölet med padda och lade sedan markisolering ovanpå innan poolen sattes upp. Det jag lärde mig av det projektet är att man aldrig kan vara för noggran...

Tack för svaret ylven,

Naturligtvis så kom det ännu ett skyfall under eftermiddagen:mad:
Nu när allt har torkat upp igen så är poolen äntligen uppe och står för vattenpåfyllnad.

Ser bra ut nu i början så det är bara att hoppas på att slutresultatet också blir bra.

Tack för snabbt svar:).

Svårt att få det helt rakt utan riktig padda och laser, mitt var rätt så rakt innan ja började fylla, sedan sjönk det lite, men fan förra året diffade det över 10 cm, nu kanske 3 ;P så man får vara glad!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.