1 455 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Få reda på vilka som fått tomt?
Kan man ringa kommunen och få reda på vilka som fått tomt via den kommunala tomtkön?
Vi ska bygga till hösten och jag vill så gärna veta vilka som ska bo på samma gata som vi!
Jag kan tänka mig att de inte lämnar ut såna uppgifter, men jag är ju så nyfiken!!! Jag hoppas ju såklart att det ska bli en massa barnfamiljer med barn i våra barns åldrar och inte bara en massa pensionärer!
Vi ska bygga till hösten och jag vill så gärna veta vilka som ska bo på samma gata som vi!
Jag kan tänka mig att de inte lämnar ut såna uppgifter, men jag är ju så nyfiken!!! Jag hoppas ju såklart att det ska bli en massa barnfamiljer med barn i våra barns åldrar och inte bara en massa pensionärer!
Vi fick ett excelark med kontaktuppgifter för alla i vårt område. Utgår från att det är en offentlig handling, det enda som skulle kunna sätta käppar i hjulet är om någon har skyddad identitet.
/fredrik
/fredrik
När fördelningen av tomter var klar i vårt område och vi hade ett informationsmöte med kommunen fick alla blivande grannar en förteckning över området med tomter/ägare - blivande grannar inskrivet. Kanonbra då jag kan tänka mig att de flesta funderar över vilka man får till grannar och vad de kommer att bygga.