Men vi golla inte ner dom för det

• Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Men vi golla inte ner dom för det
Känner till någon som körde 220km/h på en 30-sträcka och kom undan med det, är det ok för alla att göra så då?

• Gilla
Josel
  • Laddar…
M Modski skrev:
Det heter Death Metal, inte metall. Då kan du skriva dödsmetall istället (vilket är tuffare).
Deaf metal?

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad för värld lever du i
En värld med punkt, komma och lite olika storlekar på bokstäverna kanske? :rolleyes:

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 7 till
  • Laddar…
Rent generellt är det ju lagar och regler som skall följas av alla. Man kan tycka vad man vill om lagar, anarki är ett alternativ som kanske inte skulle uppskattas i längden av de flesta.
Nedskräpning renderar väl en bot på 800 kr om jag minns rätt.

Att kolla omgivningen innan köp är ju inte helt fel, men man kan kanske inte vara på plats dygnet runt i en vecka.

Förpassa bandet till en tom industrilokal.

• Gilla
iriche
  • Laddar…
A andersmossing skrev:
Jag är vissångare och gitarrist, alltså långt ifrån nämnda dödsmetall, men så mycket vet jag: spelar man musik måste det låta. Man kan säkert sänka volymen, man kan reglera tid och plats, men att repa i lurar går bara inte. Inte ens för vissångare.
Det verkar gå fint att spela in i studio med lurar i alla fall.

A Arne_Planka skrev:
Förpassa bandet till en tom industrilokal
En gammal brandstation är väll en tom ”industrilokal”?

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Jag håller med ts.
Hade aldrig gett mig.
I vår stad finns där punkförening med anskrämlig skitmusik, men de kan iallafall som det verkar sköta sig ganska väl. Och i med de verkar sköta sig väl så fick de ny fin lokal som inte verkar störa någon trots de bor rätt över gatan från ett hyreshus.
Så varför skulle inte ts grannar kunna anpassa sig så att folk får sova? Det går ju i så många tusen andra platser.
Skräpet skall såklart inte ens befinna sig på någon villatomt, bara kasta tillbaka möget.

Hade de varit en helg om året hade jag varit på de andras sida.

• Gilla
Josel och 1 till
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
Rent generellt är det ju lagar och regler som skall följas av alla. Man kan tycka vad man vill om lagar, anarki är ett alternativ som kanske inte skulle uppskattas i längden av de flesta.
Nedskräpning renderar väl en bot på 800 kr om jag minns rätt.

Att kolla omgivningen innan köp är ju inte helt fel, men man kan kanske inte vara på plats dygnet runt i en vecka.

Förpassa bandet till en tom industrilokal.
Är ju en industri lokal men du tycker barn ska vara i ett industriområde låter ju säkert vilken pajas tycke

• Haha
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Är ju en industri lokal men du tycker barn ska vara i ett industriområde låter ju säkert vilken pajas tycke
Det finns många idrottsanläggningar som ligger på industriområden.

Lekland som tex ”Leo’s lekland”, ”Busfabriken” ligger ganska ofta på just industriområden.

• Gilla
Josel
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Egentligen inte ett problem så länge de inte hänger kvar gamla traverser eller står svarvar och fräsar kvar.

Vår närmaste industrilokal som just var en verktygsmakare till bla saab blir just nu en padelhall, innan det var det packindustri till godis och bombtillverkning :) Snacka om massiv vändning i användningsområden.

A Arne_Planka skrev:
Det verkar gå fint att spela in i studio med lurar i alla fall.
Ja ja ja ... Man är väl gammaldags. Fast jag får inte alls samma känsla (eller ljud) i lurar som i PA:t. Men det känns lite som ett sidospår.

R Rkarlsson skrev:
Egentligen inte ett problem så länge de inte hänger kvar gamla traverser eller står svarvar och fräsar kvar.

Vår närmaste industrilokal som just var en verktygsmakare till bla saab blir just nu en padelhall, innan det var det packindustri till godis och bombtillverkning :) Snacka om massiv vändning i användningsområden.
Barn har inte bil måste var lätt att ta sig

Demmpa Demmpa skrev:
Det finns många idrottsanläggningar som ligger på industriområden.

Lekland som tex ”Leo’s lekland”, ”Busfabriken” ligger ganska ofta på just industriområden.
Igen då måste man ha päron som kan köra det har inte alla därför är det bättre om det ligger centralt

M maria01 skrev:
Barn har inte bil måste var lätt att ta sig
Men pratar vi om 10 åringar på deth metal musik?

Eller vi pratar om något annat :p Så länge det kommer ölburkar in på grannars tomt så skall absolut nån myndighet dit direkt om det är barn inblandat.

• Gilla
Josel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.