Tänk på bin och humlor, klipp inte så ofta, eller lämna delar av tomten oklippt. Såja, nu är det sagt, förlåt, OT, ni kan köra över mig med klipparen, men jag står fast i min övertygelse...

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
hahalj
P Processengine skrev:
Tänk på bin och humlor, klipp inte så ofta, eller lämna delar av tomten oklippt. Såja, nu är det sagt, förlåt, OT, ni kan köra över mig med klipparen, men jag står fast i min övertygelse...
Här är ingen steril villaförortsöken. Lämnar flera slänter oklippta samt har en stor oklippt äng full med godis för nektarhungriga insekter. Så jag har inget dåligt samvete för att vi klipper de delar av gräsmattan vi människor använder.

• Gilla
Nillea och 4 till
  • Laddar…
Kan bara tillägga i tråden att jag tog ut min rmi 632p idag. Batteriet verkar vara dött eller om det är något annat för startar gör den inte.

Troligen batteri byte som behöver kostar ca 350. Maskinen har jobbat i 3 säsonger..

hahalj
Axbard_89 Axbard_89 skrev:
Kan bara tillägga i tråden att jag tog ut min rmi 632p idag. Batteriet verkar vara dött eller om det är något annat för startar gör den inte.

Troligen batteri byte som behöver kostar ca 350. Maskinen har jobbat i 3 säsonger..
Trist, hur har du förvarat den under vintern?

hahalj hahalj skrev:
Trist, hur har du förvarat den under vintern?
Inomhus i värmen..

hahalj
Inomhus i värmen..
Hm, ok. Hur lång livslängd på batteriet bör man räkna med? Har inte sett några uppgifter om det. Har räknat med att det kommer bli något/några batteribyten under klipparens livslängd.

hahalj hahalj skrev:
Hm, ok. Hur lång livslängd på batteriet bör man räkna med? Har inte sett några uppgifter om det. Har räknat med att det kommer bli något/några batteribyten under klipparens livslängd.
Ingen aning, men med tanke på att det kostar mellan 3-4 tusen för ett byte så hade jag räknat med att batteriet skulle hålla 5 säsonger.

Men men det är bara en teori att mitt batteri är skrot. Kan vara något annat...

Liten uppdatering i tråden:

4400 Gick bytet av batteriet på för min del. Detta inkluderade då en uppgradering av programvaran.
Batteriet: 3620
Arbete: 795

hahalj
Liten uppdatering i tråden:

4400 Gick bytet av batteriet på för min del. Detta inkluderade då en uppgradering av programvaran.
Batteriet: 3620
Arbete: 795
Ok, hoppas allt funkar nu då.
Något nytt i programvaran eller bara buggfixar?

Fick min 632PC igår, har stått på laddning sen dess. Kanske blir kabelläggning till helgen.

hahalj hahalj skrev:
Ok, hoppas allt funkar nu då.
Något nytt i programvaran eller bara buggfixar?

Fick min 632PC igår, har stått på laddning sen dess. Kanske blir kabelläggning till helgen.
Vet inte, har bara hämtat hem den. Vill dock minnas att STIHL sa till mig att de inte släpper nya funktioner alls då modell anses vara "färdig" när den släpps. Allt som kommer med uppdateringar är buggfixar.

• Gilla
hahalj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.