Hej!
Jag och min sambo ska bygga en redskapsbod med tillhörande utebur som vi ska ha höns i. För att göra det enkelt så kan vi montera saker men just det här med att bygga känns som en helt annan nivå. Vi kommer köpa en ”färdig” bod från Bauhaus (https://www.bauhaus.se/redskapsbod-...SyUAwSlgY1goa1BBFLG4rTML4q7Dht_AaAmhfEALw_wcB) och undrar hur svårt projekt det här är egentligen?

Den andra frågan är vilken grund som blir bäst. Den kommer stå på hyfsat plan mark, dock med berg ca 1 dm under. Är det plint som gäller eller grusar man eller vad gör man?? Snälla ge mig lite tips och trix ni som besitter lite mer kunskap än oss. Tack på förhand!

B
Jag skulle läsa på alternativ.nu gällande höns, hage och hönshus. Där finns mycket nyttigt.

En så här enkel byggnad hade jag bara grävt bort matjorden och ställt den på lecablock. Självklart kan man även ha en plintgrund.

Det är ju inte svårt om man kan. Har ni mycket problem med att få ohop en bokhylla så är det nog svårt. Men ett par normalhänsiga personer bör helt klart kunna följa en beskrivning och få ihop hönshuset.

• Gilla
Rookiebyggis
  • Laddar…
Tack! Ska kolla på den sidan direkt. Fortsatt trevlig helg!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.