Tokslut Tokslut skrev:
ursäkta köpburgaren, men första gången jag åt en burgare med popcorn på. Helt ok. Dock lite svåräten pga. höjden. Bores månadsburgare. www.bores.se

[bild]
Det är ganska fascinerande att som barn kunde man vilja blanda hur som helst med det man tyckte verkade gott. Men det gick minsann inte för sig utan den maten skulle vara ”brun;)”. Men idag är det vedertaget att blanda helt utan begränsningar och gott kan det verkligen bli, om man inte kör i en massa artificiella smakämnen då. Men kanske även det är en generationsfråga:p
 
Tror även det var jalapeno popcorn från Dirtwater. Första gången vi har mer än smörsmak på popcorn här va?

Edit: ja konstgjorda smaker är oftast märkliga smaker...
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Tror även det var jalapeno popcorn från Dirtwater. Första gången vi har mer än smörsmak på popcorn här va?

Edit: ja konstgjorda smaker är oftast märkliga smaker...
Jag har ibland med riven parmesan i popcorn för att förhöja läckergommens upplevelse. Hmm! Tror nästan att det får bli en popcornsmåndag idag…:p
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Pannkaksmåndag;
Pannkakor på spisen med stekpanna och en tallrik med stekta pannkakor bredvid en skål med smet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljusorange katt som ligger och blundar på en köksbänk med vit inredning och hjärtformat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Värre blundade hårt och drömde att det var nåt annat datum stektes. :love::crysmile:
Han provade en liten bit och verkade gilla det...:oops:
 
  • Gilla
  • Älska
HM2020 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Noramasen Noramasen skrev:
Det är ganska fascinerande att som barn kunde man vilja blanda hur som helst med det man tyckte verkade gott. Men det gick minsann inte för sig utan den maten skulle vara ”brun;)”. Men idag är det vedertaget att blanda helt utan begränsningar och gott kan det verkligen bli, om man inte kör i en massa artificiella smakämnen då. Men kanske även det är en generationsfråga:p
Min pappa, vila i frid (21 år sen han dog inatt) var en kul en på många sätt, blandade hej vilt med öl, sprit och sockerdricka sen drack men god min, kan ju inte varit det minsta gott.
Sen fick han även för sig att blanda surströmming med lök och potatis och köra det i ugnen i en lägenhet i en fastighet från 1890-talet, när ALLA visste om Elna på första våningen gjorde löksås eller Hedvig på trean bakade sockerkaka....sämsta tänkbara ventilation. Det här experimentet utspelade sig när jag och min mamma, och mammas väninna med barn var på semester i Dalarna.
Pappa och väninnas man gjorde "surströmmingsgratäng" deLuxe som min mamma fick höra om i tiotal år efteråt.
Hoppas de hade en trevlig middag och njöt av en liten klar, eller två, eftersom köket var så gott som fördärvat efteråt.

#gasspis #gasugn #fastighetfrån1890 #attblandaalltgottbetyderintedetblirgodare
 
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Jag klagade för några dagar sedan att de flesta bilder på maten som lagas här ser trist och tråkig ut. Men nu den senaste tiden har det hänt en betydande uppryckning på den fronten!
Tummen upp för det!
 
  • Gilla
  • Älska
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Detta stället förstod att det krävs lite volym på löjrommen, tillskillnad från förra bilden i tråden :)

Stor portion löjrom på tallrik med citron och rödlök, bredvid glas med bubbel och vattenflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Pannkaksmåndag;
[bild] [bild]
Värre blundade hårt och drömde att det var nåt annat datum stektes. :love::crysmile:
Han provade en liten bit och verkade gilla det...:oops:
OT - så jag tänker mig själv i nästa liv, som en älskad och bortskämd katt ;):love:(y)
 
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Bouef Bourguignon (eller Anders Malmgren-kalops).
Hittade ett Tareq Taylor-recept som blev lite ändrat utifrån vad vi hade hemma. Igår blev det långkok på fransyska och idag grytkok med stekfläsk, små rödlök, luftlök, trattkantareller, burkchampinjoner och morötter etc.

Potatismos till.
 
  • Hemlagad Boeuf Bourguignon med stekfläsk, rödlök, morötter och svampar i en gjutjärnsgryta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag klagade för några dagar sedan att de flesta bilder på maten som lagas här ser trist och tråkig ut. Men nu den senaste tiden har det hänt en betydande uppryckning på den fronten!
Tummen upp för det!
Haha. Det finns en likadan tråd på Flashback där folk lägger upp den ena fantastiska kreationen efter den andra. Men så fanns det för länge sedan en användare som brukade lägga upp bilder på t ex svartbrända Mamma Scans köttbullar och överkokta makaroner.
Gärna direkt på spisen där man kunde se att hälften av maten låg utspilld vid sidan om.
Han eller hon verkade vara lika glad för det :)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Min pappa, vila i frid (21 år sen han dog inatt) var en kul en på många sätt, blandade hej vilt med öl, sprit och sockerdricka sen drack men god min, kan ju inte varit det minsta gott.
Sen fick han även för sig att blanda surströmming med lök och potatis och köra det i ugnen i en lägenhet i en fastighet från 1890-talet, när ALLA visste om Elna på första våningen gjorde löksås eller Hedvig på trean bakade sockerkaka....sämsta tänkbara ventilation. Det här experimentet utspelade sig när jag och min mamma, och mammas väninna med barn var på semester i Dalarna.
Pappa och väninnas man gjorde "surströmmingsgratäng" deLuxe som min mamma fick höra om i tiotal år efteråt.
Hoppas de hade en trevlig middag och njöt av en liten klar, eller två, eftersom köket var så gott som fördärvat efteråt.

#gasspis #gasugn #fastighetfrån1890 #attblandaalltgottbetyderintedetblirgodare
Vilken härlig berättelse, det är nästan så att det vattnades i munnen;)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bouef Bourguignon (eller Anders Malmgren-kalops).
Hittade ett Tareq Taylor-recept som blev lite ändrat utifrån vad vi hade hemma. Igår blev det långkok på fransyska och idag grytkok med stekfläsk, små rödlök, luftlök, trattkantareller, burkchampinjoner och morötter etc.

Potatismos till.
I Anders värld är det nog Bouef Barbar på sin höjd. Ser gott ut ändå.
 
  • Haha
sinuslinus
  • Laddar…
richardtenggren
L lordi skrev:
Haha. Det finns en likadan tråd på Flashback där folk lägger upp den ena fantastiska kreationen efter den andra. Men så fanns det för länge sedan en användare som brukade lägga upp bilder på t ex svartbrända Mamma Scans köttbullar och överkokta makaroner.
Gärna direkt på spisen där man kunde se att hälften av maten låg utspilld vid sidan om.
Han eller hon verkade vara lika glad för det :)
Undrar om inte Flashback-Forever pratat om detta, var även någon årlig pepparkakshus-tävling :D
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Undrar om inte Flashback-Forever pratat om detta, var även någon årlig pepparkakshus-tävling :D
Ja det är möjligt, jag har inte hunnit med att lyssna på den podden.
Pepparkakshus-tävlingen går fortfarande av stapeln årligen :D
 
Fläsk å löksås
En tallrik med fläsk, löksås, sallad och inlagda gröna chilipeppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.