Cheesen
S saiter skrev:
Ser ut som en A 55 eller vad det nu var farsan hade.

//AA
S 55 tror jag det står på den... 55 har nog med cylindervolymen att göra. Den är rätt stark nämligen.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Ett nytt borrset från Dormer, visat i förpackningen, med storlekar 4, 5, 6, 8, 10, avsett för borrning i cortenstål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har köpt lite borr!

Min sambo var fruktansvärt ointresserad så lägger upp dom här för allmän beskådan.

Jag hade tänkt att borra i lite cortenstål och de ska de väl duga till!
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
U
Då DDF482 brann upp igår så fick det bli en ny DDF486 :)
Två Makita borrskruvdragare på ett vitt bord, en stående med borrchuck och en liggande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att ha borrat 30st 40mm hål i gammalt hårt segt bjälklag så måste jag säga att jag är imponerad att den varken blev varm eller stannade, bara tuggade på!
 
  • Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Två paket med "Silent POWER" märkning mot en gul bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Så, nu är det köpstopp på ett tag…
Släpvagn med en gasdriven betongslipmaskin parkerad framför en industribyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 8 till
  • Laddar…
Amazon har levererat; däckbytet nästa säsong ska kunna ske med rätt verktyg, om jag inte tappar bort dom här också...
Bahco däckbyte verktygsset med färgkodade hjulmutterhylsor i storlekarna 17 mm, 19 mm, och 21 mm i en öppen plastlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qjanto och 9 till
  • Laddar…
DHL ville vara vänliga och leverera ett paket på min födelsedag.
Stor kartong med leveransetiketter från DHL och swedendro, troligen innehållande en hyvel, på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ganska stort fin låda från swedendro.
Tyvärr så hade jag inte möjlighet att passa bilen då de lovar leverans någon gång mellan 8-16. Men några dagar senare kunde vi få till en träffoch jag kunde öppna paketet.
Stor låda med Triton-logotyp i en kartong öppnad på golvet, födelsedagspresent som innehåller en hyvel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

verkar vara något från triton. Ny triton-hyvel i födelsedagspresent, otömd och klar för provkörning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åh jag har fått en hyvel i födelsedagspresent av mig själv.
Så nu hoppas jag att jag ska få möjlighet att provköra den i helgen.
 
  • Gilla
fremax och 9 till
  • Laddar…
grattis på födelsedagen
 
  • Gilla
kioskdavid och 1 till
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
DHL ville vara vänliga och leverera ett paket på min födelsedag.
[bild]
En ganska stort fin låda från swedendro.
Tyvärr så hade jag inte möjlighet att passa bilen då de lovar leverans någon gång mellan 8-16. Men några dagar senare kunde vi få till en träffoch jag kunde öppna paketet.
[bild]
verkar vara något från triton. [bild]
Åh jag har fått en hyvel i födelsedagspresent av mig själv.
Så nu hoppas jag att jag ska få möjlighet att provköra den i helgen.
Vilken personkännare du är! Altid kul när man ansträngt sig och en gåva blir uppskattad.
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Jobbar man i stålbranschen bör man väl en plasma hemma?!
Plasma Cutter från Parkside och två förpackningar med bits på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog en stor näve ur plånboken och köpte marknadens dyraste? men bästa? bits på annan affär.
Ord pris på hyllkanten var närmare ett tusen kronor per förpackning...:oops:
Återstår att se hur bra dom håller.:cool:
 
  • Gilla
  • Wow
Porsibygg och 8 till
  • Laddar…
I går kom min nya cirkelsåg (Bosch gks 55+ gce) som fick ersätta den jag skrev om i detta inlägg:

Fario Fario skrev:
Idag köpte jag en lite kraftigare cirkelsåg som komplement till min Bosch PKS40 som tyvärr bara sågar 40 mm djupt. Annars gillar jag den lilla gröna Boschen som hängt med flera år.
Det tog ett tag av sökande innan jag fattade hur jag skulle göra med skenan. Problemet var ju att gummilisten var för stor och i vägen för klingan och ingen video eller instruktion fick mig att fatta något. Till slut läste jag mer noga i sågens handbok och där står att man skall sätta sågdjupet på 9 mm och sedan såga så gummit anpassar sig till klingan.
Så jag tog mod till mig och gjorde så och nu fungerar allt klockrent. Men det är fullkomligt otroligt att den lilla tecknade handboken till skenan inte har en vettig instruktion om hur man skall göra... (Skall man tolka de små teckningarna så skall man dra av listen men det skall man alltså inte göra. Den visar att man kan byta ut gummilisten men vid första anblick tror man att den skall dras av.)

Nu hoppas jag på trevliga kapningar av skivor och reglar framöver. Måste vänja mig vid mjukstarten bara.

Ny Bosch gks 55+ gce cirkelsåg monterad på skena beredd för kapning av trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
BlueX och 7 till
  • Laddar…
Paket från Rubart :)

Hinner inte öppna idag
 
  • Långt, oöppnat paket från Rubart står i ett garage bredvid en tom gasolflaska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
I går kom min nya cirkelsåg (Bosch gks 55+ gce) som fick ersätta den jag skrev om i detta inlägg:



Det tog ett tag av sökande innan jag fattade hur jag skulle göra med skenan. Problemet var ju att gummilisten var för stor och i vägen för klingan och ingen video eller instruktion fick mig att fatta något. Till slut läste jag mer noga i sågens handbok och där står att man skall sätta sågdjupet på 9 mm och sedan såga så gummit anpassar sig till klingan.
Så jag tog mod till mig och gjorde så och nu fungerar allt klockrent. Men det är fullkomligt otroligt att den lilla tecknade handboken till skenan inte har en vettig instruktion om hur man skall göra... (Skall man tolka de små teckningarna så skall man dra av listen men det skall man alltså inte göra. Den visar att man kan byta ut gummilisten men vid första anblick tror man att den skall dras av.)

Nu hoppas jag på trevliga kapningar av skivor och reglar framöver. Måste vänja mig vid mjukstarten bara.

[bild]
Om kanten skadats så den behöver förnyas kan man dessutom flytta ut den lite och såga av igen. Iaf på Festool, men det borde väl vara samma på Bosch.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Har tyvärr inget Mirka med samma kornstorlek. Men kolla videon, bättre/mer rigorös recension än så går nog inte att få [media] :)
Hur går det, börjat slipa än? Jag själv står inför samma moment med att slipa ner ett lackat golv, ca. 8m² parkett, och provade i ett hörn med abranet p80. Funderar på att beställa p40 bara för att snabba på processen lite...
 
jonmo jonmo skrev:
Om kanten skadats så den behöver förnyas kan man dessutom flytta ut den lite och såga av igen. Iaf på Festool, men det borde väl vara samma på Bosch.
Nej den går mig veterligen inte att flyttas ut.
Men kostar inte många kronor att byta. (y)
 
  • Wow
jonmo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.