Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    345 Röster 40,1%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    155 Röster 18,0%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,1%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    860
j.f.s
Jag har haft sådär med några leveranser från Amazon också på slutet. Och varje gång har det studsat tillbaka till Örebro och dröjt 2-3 dagar innan det återigen skickats tillbaka i rätt riktning.

Kan det vara så att det blivit felsorterat och så går det tillbaka till den centrala hubben istället för att som man kanske tycker vore smidigast, att lokalt sortera om det? :thinking:
 
Offtopic men de senaste amazonleveranserna jag har fått har varit tejpade med prime och kommit med UPS fast jag valt gratis vanlig leverans. Kom med en jäkla fart typ.......(mitt i sverige)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Amazon har väl kört en kampanj nyligen där man har fått prime-förmånerna gratis?
 
C
useless useless skrev:
Amazon har väl kört en kampanj nyligen där man har fått prime-förmånerna gratis?
Den "kampanjen" har de kört ända sedan de slog upp portarna. Åtminstone för mig.
Likaså brukar det stå "Amazon prime" på paketen oavsett om man är Prime-medlem eller inte.
 
Ok. När jag beställde häromdan var det automatiskt med prime utan att jag valde något. Inte bara den vanliga frågan om jag vill prova prime gratis i 30 dagar...
Jag var tvungen att välja bort hemleverans eftersom jag föredrar att hämta paketet hos ombudet när jag själv har möjlighet.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
useless useless skrev:
Frågan är väl varför man skickar tillbaks paketet ända till Örebro?
Örebro är den sorterande terminalen i ditt flöde, så när något går fel så "ska" det studsa där.
Även om det sedan kommer gå via Gävle LB Väst både på väg in och ut igen så har de inga processer för att sortera paketen mellan de två olika flödena där. Det är därför "lokalpost" lagd på en låda går till den nivån innan den går hela vägen tillbaka även om den ska levereras i samma postnummer som lådan stod i.
 
Jo, jag förstår principen och processen. Det var bättre förr när det var människor som sorterade...


Men det verkar iallafall som att jag får mina slippapper till giraffen i dag så helgen är räddad.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Inte bara den vanliga frågan om jag vill prova prime gratis i 30 dagar...
Aha, du menar att man får prime-service utan att behöva signa upp sig på 30-dagars gratiserbjudandet?
Bra tips, kanske dags att slänga in en beställning.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ok. När jag beställde häromdan var det automatiskt med prime utan att jag valde något. Inte bara den vanliga frågan om jag vill prova prime gratis i 30 dagar...
Jag var tvungen att välja bort hemleverans eftersom jag föredrar att hämta paketet hos ombudet när jag själv har möjlighet.
jag tar alltid till ombud för att slippa krångel men sist fick jag ett sms där jag fick välja att få det hem om jag hade möjlighet eller om det skulle till ombud. Det lär väl förvisso vara nåt som den sista transportören i kedjan står för antar jag.....
 
Hade 2 Fedexpaket som gick via Norge förra veckan, det kändes udda. Usa Ohio-Köln-Lilleström Norge-Arlanda-Postnord och hem. och diffade 5 dagar efter att paketen landat på Arlanda och mig... PostNord är fantastiska
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd
Early bird kör med nattliga paketleveranser, hänger påse pp brevlådan och nu har posten börjat med liknande skit men på dagtid
Vad händer när någon annan snor paketet och hur ska man veta om det har hängt något där över huvud taget
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Early bird kör med nattliga paketleveranser, hänger påse pp brevlådan och nu har posten börjat med liknande skit men på dagtid
Vad händer när någon annan snor paketet och hur ska man veta om det har hängt något där över huvud taget
Postnord tar foto och skickar till dig. Om earlybird tar foto eller ej vet jag inte men jag har inte sett något i varje fall.
I bådas villkor står det att det är ditt ansvar om någon stjäl paketet.
 
hsd
Inget foto här, det var en överraskning vid hundpromenaden
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fotot visar dom nog bara upp vid en eventuell tvist. Ungefär som P-bolagen. Eller får man alltid en bild? Jag har bara råkat ut för early bird och dom funkar som påskharen ungefär när det gäller att lämna paketet på ett förutsägbart ställe.
 
hsd
Spelar ju ingen roll om det fotas, när budbilen åkt så kan vem som helst plocka bort försändelsen som mottagaren betalt för men blir utan vara
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.