Någon som kan beräkna hur många kilo tryck det ligger på den nedre röda stjärnan?
Det lutande objektet väger 40kg. Trycket upptill är 7,5kg. Vinkeln känner jag inte till men är ungefär som bilden visar, kanske låter ett par grader till, dock tror lutningen inte är intressant då vi redan har ett angivet tryck upptill.
Det lutande objektet väger 40kg. Trycket upptill är 7,5kg. Vinkeln känner jag inte till men är ungefär som bilden visar, kanske låter ett par grader till, dock tror lutningen inte är intressant då vi redan har ett angivet tryck upptill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Står den alltså på marken och kraften du pratar om är snett åt höger? Fullständigt omöjligt att svara på med den informationen i så fall.
Är frågan vad trycket blir om du flyttar mätpunkter från toppen till botten eller förväntar du dig att blocket villar helt homogent mot båda punkterna? Inte för att jag kan räkna ut det i endera fallet men är nog avgörande om någon kan, kommer nog bli en väldigt teoretisk beräkning om det är det senare för väldigt många faktorer brukar spela in när det kommer till fördelad belastning.
Ah, den sitter fast i marken i typ gångjärn. Och om du håller emot där uppe blir det 7,5kg? Och om du håller emot där nere istället blir det 28,5… är det frågan? O svaret?
Edit.. korrigerade för mitt slarv att läsa rätt siffror.
Edit.. korrigerade för mitt slarv att läsa rätt siffror.