Snigla Snigla skrev:
Fläder (riktig) har vi överallt.. de växer som ogräs överallt där de inte ska vara!.. skulle kunna vara en sådan som kommit längre än de andra :thinking: får försöka jämföra knopparna..
Fläder brukar vara helgröna och jag tycker att knoppen ser för "fet" ut för att vara (äkta) fläder.

Vi får vänta och se!
 
kashieda kashieda skrev:
Fläder brukar vara helgröna och jag tycker att knoppen ser för "fet" ut för att vara (äkta) fläder.

Vi får vänta och se!
Jag vill ta bort den.. därför jag undrar vad det är - har dykt upp mitt i min fina utsikt från toan :D:cool:
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Kaprifol var min första tanke men det är ju inget träd.
 
Snigla Snigla skrev:
Jag vill ta bort den.. därför jag undrar vad det är - har dykt upp mitt i min fina utsikt från toan :D:cool:
Klipp av och sätt i vas så vi får se bladen i alla fall :p
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Sagt god natt till vedhögen som kom idag
En stor vedhög täckt med presenningar i rött, vitt och blått utomhus vid skogskant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staplar en kbm i timmen så mina 15 kbm tar... Ja veckan ut...
Stor hög med ved framför skog, person i närheten som tar hand om det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Sambon har skaffat pallkragar så jag ville inte vara sämre. Med hjälp av min alldeles nya kap- och gersåg kunde jag konstatera att det går utmärkt att både såga fel längd och bygga snett även om man kan såga rakt! :thinking: Men nu har jag min första egna blomlåda

vPhfIeC.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Lintto1 och 14 till
  • Laddar…
Det går sakta men säkert framåt, har bara nåt ton med bärlager kvar att skottkärra in, sen ska utan vägas av paddas ett gäng gånger. En trädgård under anläggning med markduk och ett lager av grus, en skottkärra, och en hink i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
En granne hade tänkt att slänga en hög med kalksten men den fick bli en uteplats hemma hos oss istället.
Utemöbler på en nygjord uteplats av återanvänd kalksten, med röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 19 till
  • Laddar…
Frugan och svärmor har jobbat på

Före:
Husfasad före renovering med fönsterparti, övervuxen trädgård och pergola.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Uteplats före renovering med en pergola, bord och stolar, och en grill under ett skydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
De jobbar på duktigt (y):) även om jag personligen gillar mysigheten/lummigheten. med alla dessa formklippningar som fanns innan (är ju så jag vill ha :cool:).

Flyttade ni dem ellergjorde ni er av med dem? *nyfiken”
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
De jobbar på duktigt (y):) även om jag personligen gillar mysigheten/lummigheten. med alla dessa formklippningar som fanns innan (är ju så jag vill ha :cool:).

Flyttade ni dem ellergjorde ni er av med dem? *nyfiken”
Idegranen såldes, buxbomarna flyttades till krukorna på uppfarten. Vi känner precis tvärt om dig. Det är så skönt att man äntligen kan se ut :cool:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Idegranen såldes, buxbomarna flyttades till krukorna på uppfarten. Vi känner precis tvärt om dig. Det är så skönt att man äntligen kan se ut :cool:
Jo i jämförelse med er förra trädgård så var denna rena urskogen ;) så jag förstår att ni vill ha lite mer fritt. Vårt hus ligger i en dal och sockeln på baksidan är 160 cm upp (till vår balkongdörr).. vi ser över allt ändå.. även om vi har 2 m buskar :D

Jag jobbar bort gräsmattan bara.. i slutänden kanske en robot i lagom prisklass klara av klippningen haha (gräsmattan blir det sista som görs.. efter alla rabatter och trädgårdsprojekt e klara.. tills dess får de vara Moss o gräsmatta med revsmörblomma o maskros)
 
IGÅR:
Åkt till tippen med några säckar gamla äpplen, sista krukorna som stod uppe och lite annat gammalt tjofs som blivit stående.

Fyrkantiga krukor som tvättas och ställs på tork utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyrkantiga krukor staplade ovanpå en vagn i skummande vatten för diskning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Diskning av första gänget krukor.. det fick bli de fyrkantiga idag! Tar sin lilla tid och jag var nog blötare än krukorna.. :oops: får köra ett race på hinkar/runda krukor en annan dag..

Uteplats med stenlagd gång, trädbeskuren träd, tomma krukor på altangolvet, hinkar och en utomhuslampa på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lille Nisse solmyser borta på stenarna.. till hö i bild står mina fyrkantiga krukor på tork (på altangolvet)

Ett landskap med röda trädgårdsbyggnader och ett picknick-bord, med träd och klar himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har putsat av picknick-bordet för året (sitter en vaxduk på bordet.. fasthäftad.. :cool:).. förutom att det är en rostfläck på plasten efter en stålullssvamp så blev det finfint (tredje året med vaxduken, som är ute året runt)

Uteplatsgolvet där bänken eg står.. är under rengöring..(y)
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Det är nästan så att det passar i alla fall. Morötterna får lite extra värme.
 
  • Ett hemmabyggt kallväxthus av trä och glas placerat på en rostig metallåda, omgivet av stenar och natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Idag faller blombladen i drivor från körsbärsträdet. Men igår åkte humlorna skytteltrafik mellan körsbärsblommorna och de nyutslagna lönnblommorna. :love:
Körsbärsblommor i fokus mot en klarblå himmel, symboliserar gårdagens pollineringsaktivitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild av nyutslagna gröna lönnblommor mot en suddig bakgrund av grenar och himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.