Då är jag med. :)

Vad får du notiser för? Tycker att man kan minska notiserna ganska mycket, så det kanske kan justeras till det bättre?
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Jag har egentligen bara citat och taggar påslaget. Känns som god hyfs att det faktiskt når fram om någon vill mig något. Men eftersom att jag normalt inte läser notiserna är det ju ändå inte sant, om någon exempelvis taggar mig i en tråd jag inte bevakar.

Så huvudskälet att jag inte läser dem är att det till över 90 % är redundant information. Fick jag välja helt fritt skulle jag inte vilja få notiser om trådar jag bevakar, bara allt annat. Jag har dock full förståelse för att vi måste vara en ytterst liten minoritet (kanske bara jag) som resonerar så, och jag förstår också att mycket av utvecklingen måste byggas för att driva reklamgenererande trafik för att sajten ska gå runt.

Att utan större ansträngning kunna följa utbrutna trådar skulle jag dock uppskatta. Likaså tror jag att det är bra att även personer som jag med säkerhet nås av administratörsnotiser (som ju också sållas bort genom att jag inte läser notiser), så kanske skulle just dessa meddelanden ha en egen fil, lite som PM har.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
En mycket trevlig premiumfiness är att man kan välja att visa bara TS och ens egna inlägg.

Skärmdump av diskussionsforum med en dropdown-meny för filtrering av inlägg och användarprofil för 'Alfredo' med Mario-ikon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle även önska en möjlighet att bara visa en godtycklig medlems inlägg. Tycker det händer rätt ofta att man vill läsa vad en viss medlem tidigare skrivit i en (kanske väldig lång) tråd.
 
  • Gilla
tttomten och 2 till
  • Laddar…
Jag gillade gamla rutnätet när man letar efter sina bilder. Nu får man scrolla som fan om man vill hitta en gammal bild
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag gillade gamla rutnätet när man letar efter sina bilder. Nu får man scrolla som fan om man vill hitta en gammal bild
Se #3811
 
Det blir väl inte bättre för att den bra funktionen har flyttat två klick bort?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Se #3811
Jag har en master i computer science och fattade inte att det är en länk. UX är viktigt!

Pil vänster och mitt namn, så man tror ju det hör till pilen att gå tillbaka till profilen
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har en master i computer science och fattade inte att det är en länk. UX är viktigt!
Enligt en gammal amerikansk studie blir man mindre kreativ ju mer utbildning man har, så det är nog därför du inte förstod att man ska klicka på ett helt ologiskt ställe.
 
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Va hände med ens bildarkiv? Jag har typ 2000 bilder uppladdade o länkar ofta till någon av dom i nåt inlägg där folk frågar om något. Förut kunde man enkelt scrolla igenom alla sina bilder, men nu....? Det här fungerar inget vidare, det är ju i princip omöjligt att bläddra igenom sina bilder.
Keiller Keiller skrev:
Ja, det där såg jag också idag. Inte bra om man vill leta upp någon av bilderna man publicerat. Tidigare kunde man scrolla bland "tumnaglar", nu blev det väldigt tungrott.

Hoppas det uppmärksammas, åtgärdas och återgår till det som var förut
Alfredo Alfredo skrev:
Det där hade jag heller aldrig listat ut trots mångårigt datorkörkort med alla behörigheter... Användarnamnet ser inte ens klickbart ut.

Jag hade som @Ola C också saknat möjligheten till överblick och det är naturligtvis bra att den finns kvar, men som sagt, kanske lite väl "hemlig".

@Per Eskilsson såg du mitt förslag om "förstainläggetpil" i #3804? Hiss eller diss?
Snigla Snigla skrev:
Inte alltid snabbast i stan, men såg nu att profilerna var lite förändrade .. och jag skulle leta efter en bild bland mina egna uppladdade.. och helt plötsligt öppnades de stora och en och en - hur ser jag alla på en sida liksom?
Nu när man kom in fanns en 8 st typ..mindre..bredvid varandra.. men klickade man på fler blev de stora och bara en bild i taget.

Kan ju inte gå igenom 4000 bilder så :oops: då blir jag knäpp (are) :p

..finns det nån liten knapp jag missat (ett val någonstans för hur de ska visas)
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag gillade gamla rutnätet när man letar efter sina bilder. Nu får man scrolla som fan om man vill hitta en gammal bild
useless useless skrev:
Det blir väl inte bättre för att den bra funktionen har flyttat två klick bort?
@ClasseClas @Harkla @Alfredo @Keiller @BirgitS @LoweW @tveksamt @blackarrow @Nötegårdsgubben @Demmpa @AndersPS @Tokslut

Jag insåg också att detta blev tokigt men har duckat för det ända fram till idag. Vi fixar så att man kommer till den scrollbara översikten av småbilder när man klickar på "Visa mer" i profilen.
richardtenggren richardtenggren skrev:
Skulle det inte vara mer intuitivt att ha tvärt om, att man först kommer till den översiktliga vyn som tidigare för att sedan få upp bildvisaren när man väl klickat in på en bild. Alltså tvärt om mot för idag?
När man sedan klickar på en bild i översikten så kommer vi göra som @richardtenggren föreslår dvs att man då kommer till en stor bild. Och om man då vill komma tillbaka till översikten så får man klicka på tillbaka eller swipa tillbaka.

Fördelen med detta är att man då kommer få se bilden (eller filmen) direkt istället för att komma längst upp i ett inlägg som ibland börjar med en massa text. En annan fördel är att man då kommer till rätt bild när man klickar, annars blir det så att man kommer till inläggets första bild när man t ex klickar på den 3e bilden. Vi får se, jag tror detta blir bra.

Jag ber även @cnils lägga till en liten pil till höger om användarnamnet högst upp där den stora bilden syns för att förtydliga att man kan klicka på rubriken så att även de som har Master i Computer Science hänger med. ;)

Tack för att ni säger till.
 
  • Gilla
  • Haha
richardtenggren och 5 till
  • Laddar…
Nu har vi fixat så att man kommer till översikten när man klickar på ”Visa mer” i profilen.

Mobilskärmbild av användarprofil med statistik, bilder och en "Visa mer"-knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av användarprofil på ett forum med en blandning av bilder såsom mat, vin och en katt i en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
Jag skulle önska att sökparametrarna i "Forumsök" behölls. Säga att jag fyller i som nedan.

Sökbild för forum med ifyllda fält för sökord "laminatgolv", medlemsnamn och datum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klickar på sök och inser att jag inte får de träffar jag önskar. Backar med "bakåtpil" och kommer tillbaka till samma sökbild men nu med "nollade" sökvillkor. Jag skulle vilja att det jag tidigare sökt med låg kvar så jag bara behövde ändra det jag ville ändra och inte fylla i allt på nytt igen.

Sen skulle jag även vilja kunna skriva in datumet direkt och inte tvingas bläddra i en kalender.
 
  • Gilla
Nyikåk och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi fixat så att man kommer till översikten när man klickar på ”Visa mer” i profilen.
Säger bara (y)(y)(y)

Skulle det även gå att få med "publiceringsdatum" vid varje bild. Ibland letar man efter en bild där man har ett hum om när den lades upp och då underlättar det om man vet ungefär var man är "tidsmässigt" när man "bläddrar" bland bilderna.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Klickar på sök och inser att jag inte får de träffar jag önskar. Backar med "bakåtpil"
Det finns ju en länk uppe till höger i sökresultatet som heter Sök igen. Den verkar dock inte alltid behålla sökparametrarna, när jag provade funkade det första gången (när jag bara valt forum att söka i) men inte andra gången (när jag även valde ett användarnamn).
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Om man får några träffar på sökningen så innehåller länken 'Sök igen' de parametrar man sökte med (oklart om det är alla?). Men om sökningen inte ger något resultat så pekar länken bara på https://www.byggahus.se/forum/search oavsett vad man valt för sökparameterar.
Låter som en bugg tycker jag, eller vad säger du @Per Eskilsson ?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Det finns ju en länk uppe till höger i sökresultatet som heter Sök igen.
useless useless skrev:
Om man får några träffar på sökningen så innehåller länken 'Sök igen' de parametrar man sökte med
F-n, det hade jag helt missat. :oops:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.