55 304 läst · 104 svar
55k läst
104 svar
Hjälp, jag har ärvt 10 000 brädstumpar!
jag gjorde vår mjölkpall av spillstumpar som jag hade... du får starta mjölkpallstillverkningKasper i Malmö skrev:Hej, som trådnamnet beskriver så har jag ärvt ca 10 000 brädbitar 50-100 cm i olika dimensioner och kvaliteter (morbror i Småland /sågverk/ev mental ohälsa osv don’t ask).
Hur använder jag detta bäst? Kan jag sätt ihop nån slags prefab-vägg eller liknande och sälja? Synd att bränna allt.
Jag har också gått i tankarna på att köpa en tomt och bygga sommarhus på men det går väl inte att skarva ihop stumparna till fulla längder som det går att bygga hus av?
Hjälp!
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 544 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 544 inlägg
För att ge tips är det bra att veta hur mycket tid du har att avvara. Det enda hyfsat tidseffektiva är nog förslaget att använda det som ved.Kasper i Malmö skrev:Hej, som trådnamnet beskriver så har jag ärvt ca 10 000 brädbitar 50-100 cm i olika dimensioner och kvaliteter (morbror i Småland /sågverk/ev mental ohälsa osv don’t ask).
Hur använder jag detta bäst? Kan jag sätt ihop nån slags prefab-vägg eller liknande och sälja? Synd att bränna allt.
Jag har också gått i tankarna på att köpa en tomt och bygga sommarhus på men det går väl inte att skarva ihop stumparna till fulla längder som det går att bygga hus av?
Hjälp!
Gör en Lars VilksKasper i Malmö skrev:Hej, som trådnamnet beskriver så har jag ärvt ca 10 000 brädbitar 50-100 cm i olika dimensioner och kvaliteter (morbror i Småland /sågverk/ev mental ohälsa osv don’t ask).
Hjälp!
Kasper i Malmö skrev:Hej, som trådnamnet beskriver så har jag ärvt ca 10 000 brädbitar 50-100 cm i olika dimensioner och kvaliteter (morbror i Småland /sågverk/ev mental ohälsa osv don’t ask).
Hjälp!
här kommer en lösning på sommarhus o trästumpsanvändning, all in one!
Medlem
· västerbottenslän
· 63 inlägg
Mitt förslag, bygg en maskin och gör sen träull av dom
Ja det skulle gå att spikas dem som spåntäckning på en fasad. På tak håller de inte.
Annars blir det väl att massproducera fågelholkar och fågelbord och hundkojor och odlingslådor och försöka sälja.
10000 brädlappar gånger 70 cm i medeltal är 7000 löpmeter. Det är en hel del virke. Hur kunde det gå så galet.......
Hur det än är så är det inte värt att skarva och bygga av.
Annars blir det väl att massproducera fågelholkar och fågelbord och hundkojor och odlingslådor och försöka sälja.
10000 brädlappar gånger 70 cm i medeltal är 7000 löpmeter. Det är en hel del virke. Hur kunde det gå så galet.......
Hur det än är så är det inte värt att skarva och bygga av.
Bygg blomlådor och eller odlingslådor. Rätt säsong och folk betalar mycket för färdiga sådana har jag sett på annonsplatser.Kasper i Malmö skrev:Hej, som trådnamnet beskriver så har jag ärvt ca 10 000 brädbitar 50-100 cm i olika dimensioner och kvaliteter (morbror i Småland /sågverk/ev mental ohälsa osv don’t ask).
Hjälp!