4 667 läst · 12 svar
5k läst
12 svar
Vända på altanbrädorna?
Hej,
har läst att man kan vänta på slitna altanbrädor och testade. Ser näst intill nytt ut. Dock undrar jag om man bör ta annat i beaktning innan man vänder alla vilket är ett hyfsat jobb i sig…
Kan man springa på andra problem mao?
tack på förhand!
har läst att man kan vänta på slitna altanbrädor och testade. Ser näst intill nytt ut. Dock undrar jag om man bör ta annat i beaktning innan man vänder alla vilket är ett hyfsat jobb i sig…
Kan man springa på andra problem mao?
tack på förhand!
Tryckluft så man kan blåsa ur skruvskallarna. Peta ur de med nått tröttnar man på efter 10e skruven.
Vände på min altan 10x5 meter för 2 år sen.
Ca 80% av skruvarna gick att använda igen, så man för köpa ett paket extra.
Vände på min altan 10x5 meter för 2 år sen.
Ca 80% av skruvarna gick att använda igen, så man för köpa ett paket extra.
Äntligen någon som kommer med ett självklart och viktigt råd. Årsringarna ska se ut som ett leende. Inte sur mun..Mrs Flyte skrev:
Skulle ge mig på att vända trallen förra året. Förra ägaren som byggde altanen använde fel skruv, så många har gått av. Men mest störande är att skruvarna är så djupt skruvade och skallarna förstörda, så jag var tvungen att bända upp vissa brädor. Det resulterade i att några knäcktes… sen gav jag upp.
De jag faktiskt lyckades vända såg helt nya ut!
De jag faktiskt lyckades vända såg helt nya ut!
Min trall var "Rillad" och det var därför jag vände på den. Vid tillverkningen hade man inte tagit hänsyn till sida på virket, så det var typ 50/50, och blev således lika när jag vänt på den.Mrs Flyte skrev:
Liknande trådar
-
Vad ska jag använda för material när jag lagar trappsteg utomhus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Använda VKR som avväxlingsbalk
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Kan man använda en ledare ur en EKK som FK?
El -
återanvända skorstenshuv?
Tak & Vind -
Maxvikt för duschkabin? (användarens vikt)
Badrum