Medlem
· Västra Götaland
· 360 inlägg
Jag tycker att myror inomhus brukar vara där under några dagar och sedan försvinna eftersom det inte är gynnsamt för dem att vara där. Undantaget är om det skulle vara gynnsamt för dem någonstans inomhus. Exempelvis för att det är blött och ruttet någonstans. Myrorna kan indikera en vattenskada om det vill sig illa.
Medlem
· Västra Götaland
· 360 inlägg
Jo, vattenskada är en av sakerna man tänker på och de gillar mögelsvamp har jag läst. Lite lurigt bara att det är på tre olika ställen nästan samtidigt.A Avemo skrev:Jag tycker att myror inomhus brukar vara där under några dagar och sedan försvinna eftersom det inte är gynnsamt för dem att vara där. Undantaget är om det skulle vara gynnsamt för dem någonstans inomhus. Exempelvis för att det är blött och ruttet någonstans. Myrorna kan indikera en vattenskada om det vill sig illa.
Var glad att de inte är hästmyror. Mina föräldrar fick hästmyrer första året i deras nybyggda hus i skogen. Finns inga fäller för dem, belägringskrig är de enda som fungerar enligt anticimex. Min stackars mor som är dörädd för myror vaknade upp med myror i sängen och myror som kom ut ur ventilationen. Dagen efter köpte hon upp ett helt lager myrr. Lycka till med dödandet. Myror är satan, kill kill kill!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 689 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 689 inlägg
Jag brukade torka av köksgolvet med hushållspapper med ättika på eftersom det tar bort myrornas doftspår och vissa år även tejpa längs golvlisten i köket. Men om någon månad eller så försvinner de för att de hittar mer mat utomhus och inte behöver ge sig på långa sökvägar inne.
Medlem
· Västra Götaland
· 360 inlägg
Såg själv och som visas på filmen tyckte jag det verkade som att de bara klev över betesdosorna. Men de flesta är borta nu. Ser någon enstaka ibland. Köpte två andra med honung i som jag placerade vid dörren och kanske de som gjorde det?C cpalm skrev:
Men några myror ser man ibland men de verkar helt förvirrade.
Ja, tyvärr är så ofta fallet. Men är de nästan borta nu så har de nog gått i någon dosa iallafall.johnjensen skrev:
Vi har problem med kräsna myror som ratar betet. Har försökt med så gott som alla tillgängliga produkter men har nu börjat experimentera med egna beten.
Om man har myror under plattorna bara att lyfta up dom sen tar man gasolbrännare så är dom snart borta dom flesta och äggen medC cpalm skrev:
Liknande trådar
-
Hur lång tid tar det för igenfyllt hål att sätta sig?
Grund & Markarbeten -
Varmvatten tar lång tid / ny eller extra värmepump
Vatten & Avlopp -
Hur lång tid tar det att torka ut en platta på vintern
Stenhus -
Hur lång tid tar det att bygga en Hakiställning till en liten röd stuga?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kakelsättare: Hur lång tid?
Badrum