Hallå folk, första tråden för mig. So let’s start.

Kök med ljusa skåp och mörkt laminatgolv, plats där diskmaskin ska installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog bort marbodals skåp under diskbänken eftersom det kommer ju diskmaskinen imorgon som ska monteras under
Tomt utrymme under diskbänk där köksskåp tagits bort för att göra plats för diskmaskin.
Skapa konto

inga konstigheter, en så länge.
Men frågan kommer ju efter jag tagit bort skåpet som satt under diskbänken
Ett vitt, tomt underskåp från Marbodal utan dörrar står på ett parkettgolv vid sidan av en dammsugare.
Skapa konto

den tänkte jag montera på andra sidan av köket, men behöver ju en bänkskivan 600mm bredd ( Caprice; https://www.marbodal.se/kok/kokstillbehor/bankskivor/laminatbankskivor/)
tillsammans med sockelbräda 600mm, och en listan som ser ut så här
Tomt utrymme under diskbänk där köksskåp avlägsnats, förberett för diskmaskin installation.
Skapa konto

Har Marbodal reservlager eller nåt liknande var man kan hitta lite extra grejer, eller ska jag leta efter grejer nånstans annat?
Tack på förhand!

Redigerat:
Vad är det för delar som du saknar?

Det mesta går att snickra till. Vi har blandat nytt IKEA med gammal Marbodal. Bl.a. bytte vi en stomme som var vattenskadad. Sen satte vi på den gamla luckan från Marbodal.

Lådhurtsen blev bara kvar som stomme. Lådor och lådfronter kommer från IKEA. För att få rätt nyans, lämnade vi bort allt för målning, nytt från IKEA och gammalt Marbodal.

M magnu skrev:
Vad är det för delar som du saknar?

Det mesta går att snickra till. Vi har blandat nytt IKEA med gammal Marbodal. Bl.a. bytte vi en stomme som var vattenskadad. Sen satte vi på den gamla luckan från Marbodal.

Lådhurtsen blev bara kvar som stomme. Lådor och lådfronter kommer från IKEA. För att få rätt nyans, lämnade vi bort allt för målning, nytt från IKEA och gammalt Marbodal.
Det är bänkskivan, sockelbräda och luckan som jag behöver.
Men, kanske det går snickra lite och köpa lösa grejer.

Funderade bara om Marbodal har reserv grejer liggande i butiken.

BirgitS
Knappast något liggande i butik men det kan ju gå att beställa delar.

• Gilla
EroGogs
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Knappast något liggande i butik men det kan ju gå att beställa delar.
var precis där och kollade lite grann, det var ju inte jätte mycket lösa produkter, men det bli det Ikea då, redan hittat vad jag behöver där, så det bra.
tack för hjälp alla

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.