Hej!
Ska byta den dåliga panelen på mitt utehus och sen där det är rutten på "stommen".
Kan jag stötta upp som jag ritat enligt dom röda strecken eller måste jag stötta upp exakt under där dom bärande stolparna står?
Vad hade ni använt för material för att byta ut den? den är ju ca 100x100 så funkar det med 2 st 45x95or`?
Finns det någon som gjort något liknande här?
Ska byta den dåliga panelen på mitt utehus och sen där det är rutten på "stommen".
Kan jag stötta upp som jag ritat enligt dom röda strecken eller måste jag stötta upp exakt under där dom bärande stolparna står?
Vad hade ni använt för material för att byta ut den? den är ju ca 100x100 så funkar det med 2 st 45x95or`?
Finns det någon som gjort något liknande här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur petig ska man vara. Måste jag byta ut detta?
verkar bara vara ”ytligt”. Trät är fint efter jag tog bort det. Inte i närheten av:
Logga in
Skapa konto
verkar bara vara ”ytligt”. Trät är fint efter jag tog bort det. Inte i närheten av:
Logga in
Skapa konto
Nej. Byt bara den bit som är dålig.A Andyel skrev:
Se till att lägga syllpapp under den nya syllen, samt laska ihop den gamla och nya genom att lägga en 45x95 över skarven med åtminstone 30 cm överlapp (= minst 60 cm lång regelbit) in på båda sylländarna (den gamla och den nya). Dra i några 125 mm spik.