4 535 läst · 18 svar
5k läst
18 svar
Installera pelletsbrännare i vedpanna
Ännu en gång stort tack.J jonaserik skrev:En äldre Honeywell , säkert i en plåtlåda. Den högra har en ratt utanför locket och är drifttermostat, den vänstra som gömmer sig under locket är med all säkerhet ett överhetningskydd ( ställs på ca 95 C ) och ligger i serie med den högra. En normalt del på oljeeldning och kan med fördel även sköta om en pellets. Den har två st smala rör som slutar i en bulb och instuckna i ett rör rakt in i pannan.
Inte omöjligt jag skickar igen när jag ska koppla in elen
Räcker det med enbart den termostaten eller behöver jag en till?J jonaserik skrev:En äldre Honeywell , säkert i en plåtlåda. Den högra har en ratt utanför locket och är drifttermostat, den vänstra som gömmer sig under locket är med all säkerhet ett överhetningskydd ( ställs på ca 95 C ) och ligger i serie med den högra. En normalt del på oljeeldning och kan med fördel även sköta om en pellets. Den har två st smala rör som slutar i en bulb och instuckna i ett rör rakt in i pannan.
Hur kopplar jag in kabeln som sk gå till brännaren i termostaten. Är 4 sladdar i kabeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto