J JIMMEN skrev:
Inte möjligt. Inte den sortens säljare/kassamedarbetare.
Det är ganska löjligt att ha den här diskussionen ja. Ni tycker ju inte som jag. Min åsikt är inte heller intressant, och det är inte värt det.
Varför lägger du dig i frågan då ?
 
  • Älska
nissenhj
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Varför lägger du dig i frågan då ?
För att jag inte delade din åsikt. Det brukar vara därför man lägger sig i.

FredrikR FredrikR skrev:
Är inte det 2 för mycket bara det? :rolleyes:
Jag tyckte det. Sen kan man argumentera perioden och mänskliga fel. Ska ju inte hända kan man tycka.
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Se till att kolla upp andra leverantörers priser innan ni går dit och köper.
Kraven är att det är en fysisk butik som har lägre pris.
Jag fick tillbaka 6450kr när jag hittade Gnosjö element 400v oljefyllda för halva priset.
Så ger er inte
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
För att jag inte delade din åsikt. Det brukar vara därför man lägger sig i.



Jag tyckte det. Sen kan man argumentera perioden och mänskliga fel. Ska ju inte hända kan man tycka.
Du lever uppenbarligen i en fantasivärld unge man! Kom tillbaka när du förstår hur saker och ting fungerar.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Som medarbetare på företaget kan jag ju säga att jag väldigt sällan sett nån nekad.
Men 50 öre....
Jag köpte isolering från Bauhaus via webben. De tog 25.95öre/kvm och Byggmax tog 25.90. Skrev mail o ville ha prisgaranti o hon på kundtjänst betalade ut de 5öre per kvm, totalt 8kr på min 160kvm, sen 1kr extra för de 12% de skulle lägga på :crysmile::rofl:

Ringde henne o förklarade att hon skulle gå ner 8kr på hela priset o sedan dra 12% på hela summan men ae. Slutade med att jag fick be lokala varuhuset chef rings in o förklara för henne hur deras prisgaranti fungerar. Hon trodde på riktigt jag hade köpt isolering för flera tusen o la denna mödan på o få 9kr tillbaks
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
kwasibengt och 8 till
  • Laddar…
B Baboobas skrev:
Se till att kolla upp andra leverantörers priser innan ni går dit och köper.
Kraven är att det är en fysisk butik som har lägre pris.
Jag fick tillbaka 6450kr när jag hittade Gnosjö element 400v oljefyllda för halva priset.
Så ger er inte
@JIMMEN vad hände här? Gick Bauhaus minus på denna affär? Hur kan konkurrerande butik ha lägre priser?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
@JIMMEN vad hände här? Gick Bauhaus minus på denna affär? Hur kan konkurrerande butik ha lägre priser?
Det tror jag absolut inte.
Tror nån annan kan ha bättre logistiklinje, köpt in fler eller helt enkelt inte tjäna lika bra på dem. Kan vara massor faktorer. Dom kan tom ha fler än dom kan lagra och sälja av i rimlig tid tex. Lagerränta kan vara riktigt otäckt.
 
  • Gilla
Nillea
  • Laddar…
Så, enligt @JIMMEN så förstår vi alla här i tråden inget om marignal. För er som inte förstår er på marginal så är marginal det som en säljare tjänar på en produkt när allt är betalt.
Därför är det inte för inte som jag tänker moment 22 i och med Bauhaus 12% lågprisgaranti om dom har så låg MARGINAL på produkter.

Då Bauhaus prisgaranti, till skillnad mot Hornbach, endast gäller fysiska butiker, hur f*n överlever Bauhaus med sina priser? Hur har dom "råd" när dom behöver prismatcha? Med sina, enligt @JIMMEN har så dåliga marginaler?
Kan jag vara så järv och elak att jämföra Bauhaus med rörmokarens pris ut till kund från Ahlsell? Snälla, säg inte att kommersen blivit SÅ illa... Snälla...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Så, enligt @JIMMEN så förstår vi alla här i tråden inget om marignal. För er som inte förstår er på marginal så är marginal det som en säljare tjänar på en produkt när allt är betalt.
Därför är det inte för inte som jag tänker moment 22 i och med Bauhaus 12% lågprisgaranti om dom har så låg MARGINAL på produkter.

Då Bauhaus prisgaranti, till skillnad mot Hornbach, endast gäller fysiska butiker, hur f*n överlever Bauhaus med sina priser? Hur har dom "råd" när dom behöver prismatcha? Med sina, enligt @JIMMEN har så dåliga marginaler?
Kan jag vara så järv och elak att jämföra Bauhaus med rörmokarens pris ut till kund från Ahlsell? Snälla, säg inte att kommersen blivit SÅ illa... Snälla...
Det kan du. Men det hade varit en riktig svordom.
Påstår inget om den saken. Men din tolkning Är Djärv. Jag sa marginal. Du tolkar både vitt o brett. Vad jag tror om folk och vad dom förstår med. Tror du kan läsa in djupare. Snart kanske du svarar på frågan åt oss. Fullständig affärsanalys utifrån.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Det kan du. Men det hade varit en riktig svordom.
Påstår inget om den saken. Men din tolkning Är Djärv. Jag sa marginal. Du tolkar både vitt o brett. Vad jag tror om folk och vad dom förstår med. Tror du kan läsa in djupare. Snart kanske du svarar på frågan åt oss. Fullständig affärsanalys utifrån.
Vad är ditt påstående om marginal då? Du skriver själv "jag sa marginal". Vad menar du med det?
 
H HM2020 skrev:
Var inom Bauhaus igår och köpte en gasolgrill då dom hade 10%.
[länk]
Haha, efter mycket om och men, stod säkert i 30 minuter och diskuterade så lyckades jag få -12% mot denna
[länk]

Bauhaus var alltså 50 ÖRE dyrare :crysmile:
Det ska va straffskatt på gasolgrill. De ska va kolgrill o mä rök. Gasolgrill är som en popcornsfis innehållslös. Jaja de e en smaksak ju:rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 4 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det ska va straffskatt på gasolgrill. De ska va kolgrill o mä rök. Gasolgrill är som en popcornsfis innehållslös. Jaja de e en smaksak ju:rofl:
Point taken. :crysmile:(y) Jag är impulsiv, därför passade gasol bäst just nu. Och även pga Bauhaus inkompetenta revenue :p
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte ett verktygsskåp på bauhaus för 2495kr för några år sen. 2veckor senare hade de rea och sålde samma skåp för 995. Fick mellanskillnaden plus 12% så det blev riktigt bra pris. Fast de ringde många samtal innan de gick med på det. För tre år sen fick jag köpa en cirkelsåg från Hitachi för 150kr istället för 1295kr då den saknade klinga och tillbehör. Behövde ändå köpa en hårdmetallklinga så det kvittrade för mig.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Vad är ditt påstående om marginal då? Du skriver själv "jag sa marginal". Vad menar du med det?
Töntigaste tråd jag läst… Har själv endast goda erfarenheter av företaget och sedan så finns det säkerligen alltid personer som utnyttjar tillfällen - och inte nyttjar möjligheten
 
  • Gilla
moyoto och 1 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Vad är ditt påstående om marginal då? Du skriver själv "jag sa marginal". Vad menar du
H HM2020 skrev:
Vad är ditt påstående om marginal då? Du skriver själv "jag sa marginal". Vad menar du med det?
Tycker nästan du kunde fortsätta snurra.
Tycker väll det du sa egentligen. Det finns marginal att ta av och klart man ska hedra prisgaranti när man har det. Sen hade jag aldrig kunnat argumentera mig igenom en prisdiff på 50 öre på en grill för x tusen. Good for you.
Jag själv hade känt mig som Gunvald i Beck.

Men alla påståendena om mygel verkar mest mynna ut att man får sin prisgaranti? Lite oförstående och ovan personal på webben där läste jag tex?
 
  • Gilla
Per Stenvall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.