Marko123 Marko123 skrev:
Har du model numret kan inte tyska
Nej inget modell nummer men testa att öppna länken i tex Google chrome och aktivera översätt till svenska..
 
gött snack du har köpt med motor och allt
 
Marko123 Marko123 skrev:
gött snack du har köpt med motor och allt
Det var inte jag som köpte, försökte vara lite hjälpsam bara.. Läs längre upp vem som skrev..
 
Stor tack
 
O ompalompa skrev:
[bild]
Hvordan gjør du portmekanismen?
 
A Automower 35 skrev:
[bild]Nyss blivit klar med mitt hus till min 220AC :)
Hej huset är jättesnyggt. Jag skulle gärna vilja ha ett likadant men du har ingen byggstats att sälja till mig som det ut som det på bilden? Med vänlig hälsning, Anders Magnusson
 
A Ahammarn skrev:
Hej.
Du har frågat fel kille. Jag har ett hål i altanen han kör in i.
Mvh
Anders
Ok tack!
 
B bengan24 skrev:
Här kommer mitt hus som min HQ ATM 220 fått.
Panelen är samma som på huset och även färgsättningen.
Taket är bandtäckt.

[bild]

[bild]
Hej finns detta hus som en byggsats för det är väldigt snyggt? Med vänlig hälsning, Anders Magnusson
 
I IronG skrev:
Väldigt fint bygge.
Jag är nybliven ägare till en automower och jag ska också försöka bygga ett litet krypin till den (ej döpt än).
Hade verkligen uppskattat om någon ville skicka måtten man måste hålla sig till. Tänker på storleken på ingången etc.
Finns detta robot hus i ritning eller modell att köpa? Med vänlig hälsning, Anders
 
T Tobbe_G skrev:
Tack för all inspiration i denna tråd!

Kryp in till vår Automower 310 inbyggt i befintligt trädäck/ altan med avtagbart tak. Öppning 60 cm bred, 28 cm hög.
Precis vad jag funderade på att göra! Vi har ett upphöjt trädäck så tänkte om man skulle såga upp en ingång där, och göra det till ett enkelt hus. Hade varit nice att gömma undan hela roboten.

Frågan är hur du gjorde med ström? Drog du ström från huset, under hela altanen, och så fram till robotens del?
 
fresve fresve skrev:
[bild]

Såhär blir det hos mig, skall komplettera med en plexiglasskiva som ger ett tätt tak.
Hoppas den klipper maskrosorna idag! :)
Samma fråga till dig :) Hur drog du el till roboten?
 
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
Vi har vår laddstation kanske 10 meter ifrån vårt hus. Jag köpte en rulle tvåledad förtent kabel på en båttillbehörsbutik, monterade på samma typ av kontaktdon som McCulloch använder (hade redan dessa kontakter från Biltema) och drog ut kabeln från utomhuseluttaget där trafon sitter via en rabatt och en häck till botens hus. Har fungerat felfritt i två säsonger bortsett från när jag klippte av kabeln med grästrimmern. Det var ett sånt där "en tiondels sekund innan olyckan skedde det här är dumt"-moment.
 
  • Gilla
peter.linkan
  • Laddar…
T
P peter.linkan skrev:
Precis vad jag funderade på att göra! Vi har ett upphöjt trädäck så tänkte om man skulle såga upp en ingång där, och göra det till ett enkelt hus. Hade varit nice att gömma undan hela roboten.

Frågan är hur du gjorde med ström? Drog du ström från huset, under hela altanen, och så fram till robotens del?
Så kul, det var ett roligt projekt. Ja, sladden till automower var tillräckligt lång för att dra under trädäcket. Tror den är 10 meter. Fick lossa några brädor på sidan för att komma åt.

Extra plus: grannskapets katter går numera in genom hålet. Intalar mig att de håller möss och annat borta under trädäcket (men undviker att uträtta sina behov där)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
T Tobbe_G skrev:
Så kul, det var ett roligt projekt. Ja, sladden till automower var tillräckligt lång för att dra under trädäcket. Tror den är 10 meter. Fick lossa några brädor på sidan för att komma åt.

Extra plus: grannskapets katter går numera in genom hålet. Intalar mig att de håller möss och annat borta under trädäcket (men undviker att uträtta sina behov där)
Precis vad jag tänkte fråga. Om man drar sladden under hela altanen, finns det inte risk att det kommer möss som gnager upp sladden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.