N nybyggarn3 skrev:
Åfan. Jag kör alltid boostläge med min tjockbottnade stekpanna. Den verkar palla det
Kan så vara,, men med största sannolikhet bränner du smöret innan pannan fått rätt temp och troligtvis också ojämn över hela ytan.;) så det är mera utifrån att steka.
Mina gjutjärnspannor påverkas inte av boost men det blir inte bra att steka i, ännu mindre gjutjärnsgrytorna.

A AndersS skrev:
Kan så vara,, men med största sannolikhet bränner du smöret innan pannan fått rätt temp och troligtvis också ojämn över hela ytan.;) så det är mera utifrån att steka.
Mina gjutjärnspannor påverkas inte av boost men det blir inte bra att steka i, ännu mindre gjutjärnsgrytorna.
Framförallt kan det nog förklara varför alla andra stekpannor blivit förstörda då fort.

Det tog mig viss tid att lära om till induktion, kör man på som med tidigare hällar/plattor så finns risk att bli besviken. T.ex. boost är bara bra för att värma vätska och i princip vatten.;)

• Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
Uppdaterad recension:

Har nu använt min induktionshäll i ca ett halvår och är väl inte helnöjd. Den knäpper och tjuter, låter ibland som ett rymdskepp på avfärd, framförallt när jag använder flera plattor samtidigt.

Tycker dessutom att den är svår att lära känna. Värmereglagen känns opålitliga. På 1-6 = händer ingenting, på 7 bränner man maten på 30 sekunder. Får stå som en hök vid spisen när jag steker något. Vet inte om jag fått ett måndagsexemplar men verkar som att fler upplevt samma. Skulle inte rekommendera den i dagsläget.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
B
Prova gjutjärnspanna. Det var lösningen för oss när vi hade Ikeas häll med bristande reglering.

• Gilla
IzabellaS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.