Magnus Filip skrev:
Säkert en IT kille! :D Eller?
Defintivt inte en säljare. För han hade inte gjort reklam för Ericsson med en odiskad mugg på torky.
Du får väl fråga Fredrik vad han jobbar med. Jag konstaterade bara att hans kaffemugg var välanvänd.

Själv har jag inga fördomar om huruvida IT-folk eller säljare har odiskade muggar. Det där ser man nog på alla arbetsplatser, även där jag jobbar.
 
A
Keiller Keiller skrev:
Du får väl fråga Fredrik vad han jobbar med. Jag konstaterade bara att hans kaffemugg var välanvänd.

Själv har jag inga fördomar om huruvida IT-folk eller säljare har odiskade muggar. Det där ser man nog på alla arbetsplatser, även där jag jobbar.
Sorry, har bott för länge i Gbg området och
ser därför ibland inte riktigt bristen på ironi i andra delar av landet. Det kan bli helt fel ibland när man är van vid en annan jargong. Fast det blir på ett sätt också lite kul när folk feltolkar

Detta är en mattråd. Vet någon vad radhusbiff är? och vad radhusfilé är? Hämtat från snacket på jobbet!
 
Redigerat:
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Benämningarna kan nog skilja sig åt i olika delar av landet men radhusbiff och radhusfilé kan betyda t.ex falukorv och/eller blodpudding. Lite folkhumor med "lyxiga" namn på god vardagsmat.
 
Ingen arbetsplats är komplett utan ett gäng gamla koppar

Fyra använda kaffemuggar på skrivbord framför datorskärm med kod, tangentbord och spelkontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
engs
Magnus Filip skrev:
Detta är en mattråd. Vet någon vad radhusbiff är? och vad radhusfilé är? Hämtat från snacket på jobbet!
Radhusbiff är väl blodpudding, men från den tiden radhus var ett billigt boende...
 
A
radhusbiff=blodpudding.
radhusfile=falukorv.

lägenhetsbråk= en kasse med folköl..
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Dagens lunch.
Paltbröd med fläsk och vitsås serverat på tallrik, med ett glas mjölk på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Paltbröd med fläsk och vitsås.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Paltbröd med fläsk och vitsås.
Har du glömt lingonen? :surprised:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har du glömt lingonen? :surprised:
Nej. Det här ska man, enligt min uppfattning, inte ha lingon till. Ej heller pölsa ska det vara lingon till, som någon nämnde tidigare i tråden. Till pölsa har man rödbetor. I alla fall om du frågar mig.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Det här ska man, enligt min uppfattning, inte ha lingon till.
:thumbdown:
Keiller Keiller skrev:
Ej heller pölsa ska det vara lingon till, som någon nämnde tidigare i tråden. Till pölsa har man rödbetor. I alla fall om du frågar mig.
(y)

:crysmile:
 
Magnus Filip skrev:
Så gött det ser ut! Skall kopiera i em.

Säkert en IT kille! :D Eller?
Defintivt inte en säljare. För han hade inte gjort reklam för Ericsson med en odiskad mugg på torky.
Jag jobbar inom underhåll i stålindustrin. :cool:(y)
Ericsson Radio Access i Gävle för 22år sedan.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag jobbar inom underhåll i stålindustrin. :cool:(y)
Ericsson Radio Access i Gävle för 22år sedan.
Och inte diskat muggen på 22 år ;)
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
:thumbdown:
(y)

:crysmile:
Till palt har jag lingon men inte till paltbröd. Fast jag äter hellre paltbröd än palt.
 
Blodsoppen
Keiller Keiller skrev:
Nej. Det här ska man, enligt min uppfattning, inte ha lingon till. Ej heller pölsa ska det vara lingon till, som någon nämnde tidigare i tråden. Till pölsa har man rödbetor. I alla fall om du frågar mig.
Tack för tipset. Pölsa var längesedan jag åt. Det får bli nästa vecka. Med rödbetor och stekt ägg.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
A
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tack för tipset. Pölsa var längesedan jag åt. Det får bli nästa vecka. Med rödbetor och stekt ägg.
glöm inte fläsket:ok:
och den stekta löken :ok::ok:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.