Hej! Någon som har en aning om de e något lätt fel man kan lösa själv eller e fläkten helt kaputt tro? går det elda utan fläkten sålänge till man löst de? Den sluta funka igår medans jag eldade.. tacksam för svar
Har du lite tur är det bara kondensatorn som lagt av. Detta kan du kolla om du snurrar den lite då du försöker starta den. Startar den då är kondensatorn väck. Passa fingrarna bara utan använd något att peta igång den. Om inte detta fungerar är den mest troligt trasig , för jag antar att allt annat på pannan fungerar som det ska? Har du kunskap och möjlighet att spänningsmäta matningen till fläkten?
Ser att det är samma artikelnr på denna som till min calmar v33 , så där har du en till möjlighet om du kanske känner någon som har en sådan panna att prova fläkt från. Är nog samma på calmar v65 också.
Ser att det är samma artikelnr på denna som till min calmar v33 , så där har du en till möjlighet om du kanske känner någon som har en sådan panna att prova fläkt från. Är nog samma på calmar v65 också.
Produkter som diskuteras: "spänningsmäta"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Jag vet inte vad som är fel på fläkten om det kommer ström till den.J Julle_86 skrev:
Men om det inte kommer ström så blir ju felsökningen att kolla upp det i stället för fläkten.
Därför är det klokt att börja med att veta om det kommer ström eller inte.