R rindler skrev:
Köpte ett tvåpack för 999 kr för ett och ett halv år sedan. Där runtomkring? Dvs inte så mycket billigare än vad ComputerSalg tar för ett; 589 kr.
Okej, får invänta någon kampanj då om jag inte hittar något begagnat innan dess.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Dåliga är dom väl inte men mindre kapacitet än vad som finns tillgängliga.
Det är 5st 18650 celler på 2000mAh, 3500 finns att köpa.
BL1860B har 10st 3000mAh celler så sätter man dom cellerna i BL1820B chassiet har man ett kompakt 3Ah batteri som iallafall för mig skulle duga som ensamt format tror jag
Okej, vet du om det sitter samma celler i 1,5Ah? Är som sagt bara ute efter lägre vikt, dock inte på bekostnad av att maskinen blir obalanserad.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Dåliga är dom väl inte men mindre kapacitet än vad som finns tillgängliga.
Det är 5st 18650 celler på 2000mAh, 3500 finns att köpa.
BL1860B har 10st 3000mAh celler så sätter man dom cellerna i BL1820B chassiet har man ett kompakt 3Ah batteri som iallafall för mig skulle duga som ensamt format tror jag
Är det inte så att 2000mAh batterierna klarar att ge mer ström är 3400mAh, i BL1860 får cellerna halva strömen?
 
J JonasJN skrev:
Okej, vet du om det sitter samma celler i 1,5Ah? Är som sagt bara ute efter lägre vikt, dock inte på bekostnad av att maskinen blir obalanserad.
Vet inte vilka cellerna är exakt, men misstänker att lilla 1,5Ah och stora 3Ah kör samma celler
 
Gimp Gimp skrev:
Är det inte så att 2000mAh batterierna klarar att ge mer ström är 3400mAh, i BL1860 får cellerna halva strömen?
Beror helt på vilka cellerna är i de olika, 2000mAh är ju inte de nyaste då batteriet funnits ett tag. Och nöjer man sig med 3000mAh finns det med rätt hög urladdning.
 
Hade också gärna haft ett lätt 3 Ah, men med det sagt har jag nog aldrig känt mig särskilt begränsad av 2Ah för det som jag tycker att det är användbart till. Lilla bitsdragaren gillar ändå inte större skruv än typ 5,0x90 och det går att dra många skruv med det batteriet. Det laddar dessutom fullt innan man hunnit dricka upp en kopp kaffe, så det brukar inte bli några större stillestånd. :) Tror jag köpte mitt av nån snubbe på Blocket för 450kr. Troligtvis importerat från England eller så. Använde det i stort sett dagligen under husbyggets 1-2 sista år och har inte upplevt någon försämring i kapacitet.
 
Två frågor. Hur fick ni bort själva lampan? Jag skruvade isär min igår men lampan sitter som berget och det ser nästan ut som det lim iblandat också. Jag vågar inte bända och böja för mycket så inte själva handtaget går sönder.

@Ejmelie Kan inte du skriva lite hur du gjorde sen när du har monterat in din nya lampa som du har beställt? Jag tycker det känns lite "läskigt" att löda bort kretskort och grejer.
 
H
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Två frågor. Hur fick ni bort själva lampan? Jag skruvade isär min igår men lampan sitter som berget och det ser nästan ut som det lim iblandat också. Jag vågar inte bända och böja för mycket så inte själva handtaget går sönder.

@Ejmelie Kan inte du skriva lite hur du gjorde sen när du har monterat in din nya lampa som du har beställt? Jag tycker det känns lite "läskigt" att löda bort kretskort och grejer.
Du måste ju inte löda. Bara att klippa kablarna och dit med ett par wago 221 som du skarvar med din nya lampa! Passa dig sen för att ladda ur batteriet helt då jag förstått det som att urladdningsskyddet sitter i elelektroniken du plockar bort.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
För att få bort plasthuset som håller original-led så måste du dela helt på handtaget. Ta bort alla synliga skruv du hittar, sedan sitter en skruv under klistermärket med modell osv på. Förutom skruv sitter de två halvorna ihop med en styrpinne som går trögt, dra och vicka isär halvorna så ska det gå bra.

Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Två frågor. Hur fick ni bort själva lampan? Jag skruvade isär min igår men lampan sitter som berget och det ser nästan ut som det lim iblandat också. Jag vågar inte bända och böja för mycket så inte själva handtaget går sönder.


@Ejmelie Kan inte du skriva lite hur du gjorde sen när du har monterat in din nya lampa som du har beställt? Jag tycker det känns lite "läskigt" att löda bort kretskort och grejer.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
T
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Två frågor. Hur fick ni bort själva lampan? Jag skruvade isär min igår men lampan sitter som berget och det ser nästan ut som det lim iblandat också. Jag vågar inte bända och böja för mycket så inte själva handtaget går sönder.

@Ejmelie Kan inte du skriva lite hur du gjorde sen när du har monterat in din nya lampa som du har beställt? Jag tycker det känns lite "läskigt" att löda bort kretskort och grejer.
Jag ändrade inget i mekaniken. Jag klippte bara kabeln och skarvade på den nya kabeln. Tycker inte att ljuset blev så starkt som jag hoppades på. Men vet inte om det är begränsningar i elektroniken eller om det inte lyser starkare än så.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Så är det, elektroniken ger bara ifrån sig 10v någonting, originalled drar ju bara några få watt.

T Ejmelie skrev:
Jag ändrade inget i mekaniken. Jag klippte bara kabeln och skarvade på den nya kabeln. Tycker inte att ljuset blev så starkt som jag hoppades på. Men vet inte om det är begränsningar i elektroniken eller om det inte lyser starkare än så.
 
Någon annan som äger denna mackapär och upplever att autostoppet är lite halvkast?

Känns som de gjorde en tankevurpa under utvecklingen och kör kontrollkortet i för låg frekvens.

vid pumpning av smådäck och andra objekt med låg volym så överpumpar den rätt ordentligt för att den inte hinner stoppa flödet i tid.


Inställt tryck (2,5bar)
ex. 18tum 180mm däck +- 0bar
18tum 120 däck +0,05-0,1bar
10tum cykeldäck + 0,2-0,5bar

Makita däckkompressor med digitalskärm ansluten till ett motorcykeldäck på en paddockställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har bara använt autostoppet på bildäck och då fungerar det bra. När jag pumpar cyklar känner jag på cykeldäcket med handen och avslutar när jag tycker det är lagom pumpat. Inte direkt svar på din fråga, men så gör jag i alla fall.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Kanske skulle specificerat att detta är DMP181’an
vet iofs inte om de förändrat logiken i den eller om det mest är strukturella förändringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.