Belmlu
Hej,
Köpte den hör ugnen från Siemens för mindre än ett år sedan och tycker nu att den surrar rätt så duktigt efter cirka 45 minuter. Trodde först det var fläkten men det låter även när den är av. Låter även när galler är ute så inte det som orsakar det heller.

Något att reklamera? Funktionen är det inget fel på utifrån vad vi märkt.

Tack på förhand!

• Gilla
Anders_sbj
  • Laddar…
Belmlu
… nu på varmlufts-grill låter det inte alls

Belmlu Belmlu skrev:
Hej,
Köpte den hör ugnen från Siemens för mindre än ett år sedan och tycker nu att den surrar rätt så duktigt efter cirka 45 minuter. Trodde först det var fläkten men det låter även när den är av. Låter även när galler är ute så inte det som orsakar det heller.

Något att reklamera? Funktionen är det inget fel på utifrån vad vi märkt.

Tack på förhand!
Men HELV##E vilket oväsen!!
Reklamera! Låter som du inte är tappad bakom en vagn, men felsöknig kan dra ut på tiden och vipps är bytesrätten borta. Min Siemens viskar lite bara, och det är fläkten. Vad annars skulle det vara?

• Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Belmlu
R René W skrev:
Men HELV##E vilket oväsen!!
Reklamera! Låter som du inte är tappad bakom en vagn, men felsöknig kan dra ut på tiden och vipps är bytesrätten borta. Min Siemens viskar lite bara, och det är fläkten. Vad annars skulle det vara?
Bra fråga! Samtidigt konstigt att det slutar snurra när man väljer grill-varmluft istället för varmluft. Enda jag kan tänka mig är att sitter en fläkt uppe med som låter då varmluftsfunktionerna beskrivs som ”4D”.

Har likadan ugn. Den flåsar lite lätt bara.

reklamera är nog mitt tipps innan de går för långt.

har du pyrolys i den?
Prova skifta faserna i kontakten i så fall.

• Gilla
Belmlu och 1 till
  • Laddar…
Belmlu
Z ZcR skrev:
Har likadan ugn. Den flåsar lite lätt bara.

reklamera är nog mitt tipps innan de går för långt.

har du pyrolys i den?
Prova skifta faserna i kontakten i så fall.
Ja är pyrolys i den. Ska kolla det med faserna med elektriker-bekant, tack! Totalt okunnig så frågar av intresse: hur hänger det ihop med faserna, pyrolys och oljud?

Belmlu Belmlu skrev:
Ja är pyrolys i den. Ska kolla det med faserna med elektriker-bekant, tack! Totalt okunnig så frågar av intresse: hur hänger det ihop med faserna, pyrolys och oljud?
Jag undrar också. Ugnar brukar köra 1x16 A, dvs en fas. Menas skifta fas och nolla?

Har en likadan ugn och den låter inte heller särskilt mycket.

Belmlu Belmlu skrev:

Jag kan inte ärligt svara på det, men vissa elektriska saker brukar kunna bete sig knasigt när man skiftar faser eller fas och nolla.
Jag satte in led lampor på kontoret för ett par år sedan, dom gjorde urladdningar, typ blixtrade till var 3-5 sekund och i övrigt släkta.
De visade sig att nolla och fas låg fel på en lampa i följden där när elektrikern gick igenom kabeldragningen.

Belmlu
Hej igen,
Ville bara uppdatera om någon söker på ämnet i framtiden och säga att det gjorts service av Siemens personal nu och han kunde säga rätt så snabbt att det var två fläktar som var defekta och behövde bytas. Går på garantin.

• Gilla
arneri68 och 1 till
  • Laddar…
Belmlu Belmlu skrev:
Hej igen,
Ville bara uppdatera om någon söker på ämnet i framtiden och säga att det gjorts service av Siemens personal nu och han kunde säga rätt så snabbt att det var två fläktar som var defekta och behövde bytas. Går på garantin.
.
Så totalt 3st fläktar altså?
Du beskrev ju att den inte väsnades i något läge...?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.