Hej. jag har hål i tak efter krokar som ser ut som något ur en lägenhet i Ukraina just nu. Jag skulle vilja veta om någon vänlig själ vet vad jag kan fylla hålet med för att få det att se mindre ut som fornlämningar av ryskt ammunition och mer som ett tak.
Tack på förhand.
Ps. Tar gärna emot glåpord och tråkig, översittar-ton om det kan vara till hjälp här.
Vänligen, David
Tack på förhand.
Ps. Tar gärna emot glåpord och tråkig, översittar-ton om det kan vara till hjälp här.
Vänligen, David
Den dubbehäftande tejpen kan man nog väldigt försiktigt pilla bort. Och hålen kan du fylla med lite fog så kanske du inte behöver måla hela taket. Det finns ju olika färg och det kan va så att listvit stämmer bra med ditt tak. https://www.bauhaus.se/akrylfog-pro...KzW-JmWUhbKGuOdtfYte0ftek1dOdBlxoCaWwQAvD_BwE
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 844 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 844 inlägg
Jag rekommenderar Husfix (eller motsvarande "filler" som är cementbaserad med lättballast i). Fyller stora hål till skillnad mot spackel som bara sjunker och sjunker. Efter att det har torkat på med tunt med spackel och sandpapper ett par varv.
Produkter som diskuteras i tråden