Hej
Då var det dags att sälja huset och får besiktning nästa vecka men upptäckte något konstigt med brunnen i badrummet.
Jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet av badrumsregler men den har hamnat lite snett under kaklet.
Är detta godkänt ?

• Snedställd brunnskant under kakel i badrum, synlig smuts och olja runt gallret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Snedställd avloppsbrunn under kaklade badrumsgolvplattor.
    Skapa konto
  • Snedställd golvbrunn med silverfärgad kant på grått kakelgolv i badrum.
    Skapa konto
Får du upp vattenlåset - är det inget fel beträffande ”centreringen”

Ja vattenlåset får man upp

:D
R Robert112 skrev:
Ja vattenlåset får man upp
Va bra, klinkern är ju bara onödig dekoration över väsentligheterna

• Gilla
Robert112
  • Laddar…
Ser ut som nån lagt ett nytt golv på det gamla eller så har man inte koll på hur man brukar installera klinkerramen, i vilket fall lär det passera.

Ja exakt det har tillkommit ett golv i efterhand. Nej va inte den bästa plattsättaren tyvärr

Hur menar du? Är det bara ny klinker på ett äldre golv? Känns som en köpare kan bli lurad att det är ett nytt badrum men får ett äldre tätskikt.

Jag renoverade mitt badrum för ett år sen, hantverkaren som gjorde allt kakel/klinkers jobb satte då också brunnen förskjuten, han upplyste mig om detta innan och visade att det var för att få gallret centrerat i förhållande till klinkersen.

Vattenlåset går att ta upp och rengöra utan problem, så det är inget konstigt med din lösning.

• Gilla
Robert112
  • Laddar…
Det va skönt att höra, då behöver jag inte vara orolig.

Tack för svar

Lite misstänksam kan man ju bli att nån försökt dölja ett bakfall genom att lägga ett nytt lager klinker över det gamla…. Inte godkänt isåfall.

Jag förstår hur du menar men det var ett badkar innan i badrummet, vi tog bort det och la till en glasvägg men va för dåligt fall så plattsättaren fick bygga nytt golv över med bättre fall.

R Robert112 skrev:
Jag förstår hur du menar men det var ett badkar innan i badrummet, vi tog bort det och la till en glasvägg men va för dåligt fall så plattsättaren fick bygga nytt golv över med bättre fall.
Var fallet dåligt är det fortfarande dåligt

Ja fallet va inte tillräcklig, men nu funkar det bra. Vattnet leds i brunnen

• Gilla
Vector
  • Laddar…
Vattnet kommer fortfarande leta sig mellan fogar och följa första fallets väg, hoppas inte det är så mycket bakfall att vattnet letar sig mot dörröppningen, ligger den nära?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.