Använder ett par Jabra evolve 65 sedan 1 år tillbaka. Funkar kalas och ingen har gnällt på mic-ljudet, oavsett om jag är i möte när jag kör bil/åker buss eller kontor.

Siktade på evolve 75 men fick inte köpa in den varianten, snålchef :geek:

Jag har inte provat särskilt många modeller, men min arbetsgivare har försett mig med ett par plantronics voyager 8200 som jag tycker funkar alldeles utmärkt till mina behov.
Jag skulle tro att de flesta lurar i samma prisklass med liknande specar funkar lika bra rent tekniskt.

M MrBoes skrev:
Använder ett par Jabra evolve 65 sedan 1 år tillbaka. Funkar kalas och ingen har gnällt på mic-ljudet, oavsett om jag är i möte när jag kör bil/åker buss eller kontor.

Siktade på evolve 75 men fick inte köpa in den varianten, snålchef :geek:
Hallå,
Kikade snabbt på jabra och de kör ju med en mikrofon på en arm. Det kanske är vinnande.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jabra Evolve 75 här också, flyttar dom mellan jobb och hem de ggr det jobbats hemma.
Funkar väldigt bra.
Kommer nästan till kaffemaskinen utan att anslutningen bryts. :cool:(y)

• Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag använder trådbundna Jabra Evolve 40 Stereo On-ear Headset och kopplar in dem direkt i PC:n med 3,5mm-pluggen. Skippar alltså USB-pucken. De funkar riktigt bra med både lyssningsljud och mikrofonljud. En nackdel är att den röda sladden är ganska stel. Den kanske håller bättre å andra sidan.
[länk]
Hej,
Sladd är inte aktuellt. Jag brukar passa på att ställa mig upp och traska runt i rummet när tillfälle ges under möten, för att inte få ont i kroppen.

Ska vara blåtand med möjlighet att ha både dator och telefon anslutna.

FredrikR FredrikR skrev:
Jabra Evolve 75 här också, flyttar dom mellan jobb och hem de ggr det jobbats hemma.
Funkar väldigt bra.
Kommer nästan till kaffemaskinen utan att anslutningen bryts. :cool:(y)
Hur är batteritiden? Det är en sak jag gillar med mina Sony. Går dagar mellan laddningarna.

De Evolve 75 jag har säger att den har 20 timmar batteritid när de är fulladdade. Dock glömmer jag alltid att stänga av dem så de är urladdade när jag kommer till datorn nästa morgon. Just därför skulle jag vilja ha stativet med automatisk laddning. För att jag är en slarvig en som inte har koll.

Bart Bart skrev:
De Evolve 75 jag har säger att den har 20 timmar batteritid när de är fulladdade. Dock glömmer jag alltid att stänga av dem så de är urladdade när jag kommer till datorn nästa morgon. Just därför skulle jag vilja ha stativet med automatisk laddning. För att jag är en slarvig en som inte har koll.
Det var ju kasst. Mina Sony stänger av sig efter en stund när man tar av sig dom.

Mina Plantronics klarar sig ett par dar även om jag glömmer att stänga av dom. Stänger jag av dom efter jobbet så räcker dom en arbetsvecka i bästa fall beroende på hur mycket möten man måste sitta i.

T
Jag växlar mellan Bose QC35 och Jabra Elite 75t, båda fungerar klockrent. Brukar ladda på lunchen och kvällen, så jag har ingen riktig koll på hur bra batteritiden är.

N nybyggarn3 skrev:
Det var ju kasst. Mina Sony stänger av sig efter en stund när man tar av sig dom.
Skulle tro att de stänger av ifall de inte är uppkopplade längre. Men eftersom jag aldrig stänger av datorn fortsätter de vara uppkopplade hela tiden.

Bart Bart skrev:
Skulle tro att de stänger av ifall de inte är uppkopplade längre. Men eftersom jag aldrig stänger av datorn fortsätter de vara uppkopplade hela tiden.
Dom har väl helt enkelt inte koll på om dom sitter på huvudet eller inte. Sonys lurar känner av direkt man tar av dom och kopplar om ljudet till datorn. Efter en stund stängs dom av. Riktig bra funktion.

T tanaris skrev:
Jag växlar mellan Bose QC35 och Jabra Elite 75t, båda fungerar klockrent. Brukar ladda på lunchen och kvällen, så jag har ingen riktig koll på hur bra batteritiden är.
QC35 håller flera dagar för prat-möten.

• Gilla
Nafs nafs
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.