Lite småplock på Jula-rean. Jag har länge tänkt göra en arbetshylla till stegen, men fann den för 80kr.
Arbetshylla förpackad i kartong med etikett som visar produktnamn, viktkapacitet och illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så lite stiftpennor med olika färg på stiften, märkpennor, slipskivor och en bit akrylplast till kommande uppfinningar.
Skall även testa att skära lite kakel med diamantklingor till Dremeln.

Verktyg och material inköpta på rea: markeringspennor, akrylplast, diamantklingor och måttband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Höghus
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Slog till på en kap och gersåg med bord. Tyvärr var en del till bordet typ trasigt så blir att byta imorgon.

Bosch GTA2500 kap och gersåg med bord som en del synes trasig, detaljbild på glidmekanismen där en mutter saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fattas en mutter eller nått på glidgrejerna för bordet. Se bild. Är ett Bosch GTA2500
Del till Bosch GTA2500 kap- och gersågsbord med synlig skada och saknad mutter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på Bosch GTA2500 bordets glidmekanism där en mutter saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en del av Bosch GTA2500 bord med saknad mutter på en glidmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Utdelning och 2 till
  • Laddar…
CMT Orange Tools cirkelsågblad i förpackning med texten "Since 1962".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte prova en CMT, många säger att dom levererar. Återstår att se:cool:(y)
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Stort paket idag!
Med facit i hand kändes det klokt att åka hem och möta upp DHL istället för att åka till terminalen och hämta själv efter jobbet.
Ny geringssåg GCM12SD och dess manual på ett verkstadsbetonggolv med byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny Bosch GCM10SD kap- och geringssåg uppackad i verkstad med synlig blå och silverfärgad konstruktion och uppfälld sågskyddskåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny Bosch GCM10SD kap- och geringssåg på arbetsbänk i verkstad, klar för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dags för "gamle" GCM10SD att få ny ägare, inte otänkbart att GTA3700 får flytta med och ersättas av ett 3800.

Sågen känns gedigen, mjuk glidrörelse, pillade lite med lasern och provsågade några snitt.

Tack till vem det nu var som tipsade om cashback-kampanjen, beställde från Bauhaus som levererade fort och hamnar på Tysklandspris iom. 1000:- tillbaka. (y)
 
  • Gilla
  • Wow
Screew och 21 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Igår hittade jag en liten, sliten, misshandlad och rostig plåthammare. Vad jag vet har jag inte någon som helst nytta av den heller? Men sedan när har det hindrat någon här? Jag hoppas att den blir kul att göra iordning och kanske bli använd en gång eller två därefter...[bild]
Jag hitta en sån på landet, kunde inte för mitt liv förstå vad den hammaren skulle vara till. Stor tack!
 
M McNulty skrev:
Det där är väl en hammare för skomakare
Vänta nu, nyss blev jag glad när jag trodde jag hade en plåthammare, nu blev det en skohammare, nää.
Då är den vår barnhammare :crysmile:

Någon som vet vad det är för någon hammare?
Har en massa små små städ, i alla möjliga metaller, dom låg ihop med våran likadana hammare. Ska fota allt i helgen och lägga upp.
 
Idag blev det en ny dyckert/klammer och en japansåg till min stundande snickerikarriär :rofl: tog faktiskt en billig snabbvinkel också för att se om det är något att ha (y)
 
  • Nyinköpt japansåg och förpackning av dyckert/klammer med snabbvinkel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Stort paket idag!
Med facit i hand kändes det klokt att åka hem och möta upp DHL istället för att åka till terminalen och hämta själv efter jobbet.
[bild] [bild] [bild]

Dags för "gamle" GCM10SD att få ny ägare, inte otänkbart att GTA3700 får flytta med och ersättas av ett 3800.

Sågen känns gedigen, mjuk glidrörelse, pillade lite med lasern och provsågade några snitt.

Tack till vem det nu var som tipsade om cashback-kampanjen, beställde från Bauhaus som levererade fort och hamnar på Tysklandspris iom. 1000:- tillbaka. (y)
Tror det var jag som tipsade om det i min kap och gersåg tråd.

Kul att du är nöjd. Själv får man bara tillbaka 500 kr men är nöjd med min maskin ;):D
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Vänta nu, nyss blev jag glad när jag trodde jag hade en plåthammare, nu blev det en skohammare, nää.
Då är den vår barnhammare :crysmile:

Någon som vet vad det är för någon hammare?
Har en massa små små städ, i alla möjliga metaller, dom låg ihop med våran likadana hammare. Ska fota allt i helgen och lägga upp.
Det ska vara en hammare för skomakeri men jag kan från säkra källor meddela att man kan knacka plåt med en sådan hammare också.
 
Har hittat flera märkliga små verktyg, delar av bohaget följde med vid köpet. Finns mycket saker från sent 1940-tal fram till slutet av 60-talet.
Borde lägga in bilder här.
90% av det som hittats har vi ingen aning om vad det är, finns säkert någon på forumet som skulle ha nytta av allt. Ialf bättre än vad vi har.
 
H HM2020 skrev:
Tror det var jag som tipsade om det i min kap och gersåg tråd.

Kul att du är nöjd. Själv får man bara tillbaka 500 kr men är nöjd med min maskin ;):D
Tack! :cool:(y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Stort paket idag!
Med facit i hand kändes det klokt att åka hem och möta upp DHL istället för att åka till terminalen och hämta själv efter jobbet.
[bild] [bild] [bild]

Dags för "gamle" GCM10SD att få ny ägare, inte otänkbart att GTA3700 får flytta med och ersättas av ett 3800.

Sågen känns gedigen, mjuk glidrörelse, pillade lite med lasern och provsågade några snitt.

Tack till vem det nu var som tipsade om cashback-kampanjen, beställde från Bauhaus som levererade fort och hamnar på Tysklandspris iom. 1000:- tillbaka. (y)
Vilken modell blev det du köpte?
 
T trojlee skrev:
Vilken modell blev det du köpte?
GCM12GDL.
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Vänta nu, nyss blev jag glad när jag trodde jag hade en plåthammare, nu blev det en skohammare, nää.
Då är den vår barnhammare :crysmile:

Någon som vet vad det är för någon hammare?
Har en massa små små städ, i alla möjliga metaller, dom låg ihop med våran likadana hammare. Ska fota allt i helgen och lägga upp.
Det är väldigt lite skillnad på en pauteringshammare för läderplastik och en drivhammare för smyckesplåt. Så även om jag har koll på läderverktyg så ser de ut på samma sätt. Antagligen för att de används på samma sätt och emellanåt av samma personer.
 
Norrtull Norrtull skrev:
Då är den vår barnhammare :crysmile:.
Man får inte slå barn — särskilt inte med hammare!!!

//Ronnie
 
  • Älska
  • Gilla
jsoderholm47 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.