6 679 läst · 17 svar
7k läst
17 svar
Vart köpa snabbtvingar
jag hade ett par quick grip som det var fel på (dom släppte trycket ) så jag lämnade tillbaka dom och köpte ett par noname på optimera när jag skulle klämma fast 2 skåp så gick dom sönder direkt , så det var bara att lämna tillbaka dom och köpa nya quick grip
sen var jag med en tävling från irwin och där vann jag dom nya quick grip xt som kan klämma 600mm, sjukt starka är dom
sen var jag med en tävling från irwin och där vann jag dom nya quick grip xt som kan klämma 600mm, sjukt starka är dom
Det är XP:ar som jag har också. Missade att nämna det. Som jag skrev tidigare: Grymma är de!Daniel_N skrev:Håller med dig om quick-grip, de är bra. Har också sett att det finns en kraftigare version, QUICK-GRIP XP som ska kunna klämma ihop mycket hårdare, har dock inte provat den, någon som kan ge ett omdömme om den?
Oavsett vilket så är det ju enhandstvingar, det som trådstartaren pratar om är ju tvingar monterade på en bänk.
Ser ganska otympliga ut vid första anblicken, men det är inget som jag har lidit av. Fungerar hur bra som helst och kan som sagt i annat inlägg här klämma ihop saker ordentligt och inte bara hålla. Rekommenderas!
Vid fräsning så använder man oftast snabbspännare för att spänna fast arbetsstycket på en mall, dvs spännarna sitter inte fast i bordet utan på en mall som förs fritt på fräsbordet.
/Kent
/Kent