hsd
Hade Du bara laddat batteriet fullt så hade det inte hänt
Men det kan fungera, prova att ladda
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
j.f.s
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag är sugen på ODBeleven, till kodiaqen, borde väl funka på BMW också?

Till Volvon har jag en VidaDice-kopia(?) som funkar fint, men klen tröst på en BMW :D
Jag kör OBD11 Pro till min Audi (2012) och har iPhone. Funkar fint för det mesta men viss programmering buggar lite på iPhone kontra Android. Inga stora saker men finns. Tänk också noga över vilken version du köper för vissa saker går bara att göra med PRO-versionen :D
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
j.f.s j.f.s skrev:
Jag kör OBD11 Pro till min Audi (2012) och har iPhone. Funkar fint för det mesta men viss programmering buggar lite på iPhone kontra Android. Inga stora saker men finns. Tänk också noga över vilken version du köper för vissa saker går bara att göra med PRO-versionen :D
Jo jag tänkte också en PRO (y) Jag har en -21a men förstått som det funkar bra till VAG i alla fall :)
Hittat en del programmering som ser intressant ut men inte kommit till köp ens så… ;)
 
j.f.s
Haha vet hur det är :rofl:

Köp inte på dig för mycket krediter bara. Om du orkar att starta appen varje dag och kika på reklam så får du 5. När jag köpte min så var det Black Friday och fick ett gäng krediter på köpet. Jag har nu 493… :crysmile:

Det de används till är fördefinierade ändringar så kallade Apps. Vill minnas att den dyraste till min kostar 100 och man gör det ju bara en gång. Typ. Annars går det ju lika bra att googla VCDS-stegen och leta sig fram i OBD11 också.
Kostar just nu 1195 på www.eftermontering.se :p
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
galento galento skrev:
Så du har tänkt att ha en LS i pickupen ?.
;)

273573311_4983272671731722_4729707718926445725_n.jpg
 
richardtenggren
j.f.s j.f.s skrev:
Haha vet hur det är :rofl:

Köp inte på dig för mycket krediter bara. Om du orkar att starta appen varje dag och kika på reklam så får du 5. När jag köpte min så var det Black Friday och fick ett gäng krediter på köpet. Jag har nu 493… :crysmile:

Det de används till är fördefinierade ändringar så kallade Apps. Vill minnas att den dyraste till min kostar 100 och man gör det ju bara en gång. Typ. Annars går det ju lika bra att googla VCDS-stegen och leta sig fram i OBD11 också.
Kostar just nu 1195 på www.eftermontering.se :p
Jo jag läste lite om ”apparna”, men som sagt så hittade jag också en hel del VCDS-steg på ett skodaforum :)
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
:cool:(y)
Det tråkiga med toppskicksbilar är ju att man inte vågar använda dom, men vann man massa pengar kan man ju bruka den som man vill kanske :thinking:
Visst är det trevligt med bra klass på grejerna men personligen gillar jag nog bruksskick / patina mer. Att använda grejerna (y) har dubbdäck på pickupen nu så det blir en del fina vinter turer när det är bra väglag.
( den är helt värdelös i snö utan last på
flaket )
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
A
kommande dumheter..
byte av kamrem och vattenpump på en caddy.. 2008 diesel..
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
kommande dumheter..
byte av kamrem och vattenpump på en caddy.. 2008 diesel..
ogillar kamremmar, man gör det så sällan att man blir nervös varje gång det är dags :oops: (och aldrig på mina bilar..)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Tokslut Tokslut skrev:
ogillar kamremmar, man gör det så sällan att man blir nervös varje gång det är dags :oops: (och aldrig på mina bilar..)
Jag har mina små knep..
kilar och vattpass.. samt en rejäl krita..
Sedan så är det inte så mycket mer..
värre med vattpump... massa dräll med glykol... Och lufta...
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
Idag pajade den bakre ljuddämparen på Subarun och den bytte jag i juli -18
så den höll nästan 4 år grovt räknat. Hade räknat med lite sämre kvalité än
original som kostade drygt 6800kr då -18. Fick tag på en ny från Tyskland
och ser att 1078kr har dragits från kontot ink frakt. Dämparen köpt -18 kom
från Polen och kostade under 800kr fram till dörren.

Så den som har Subaru kan spara lite genom nätet , men helt otroligt pris
från Subaru för detta och vad kan den kosta idag tro :

s-l300.gif
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Maskintok skrev:
kommande dumheter..
byte av kamrem och vattenpump på en caddy.. 2008 diesel..
Bytte växellåda på en generation 1 av Caddy med diesel.
Den bilen (Polo) var nog inte tänkt för den stora motorn/ lådan från början. Motorn måste både höjas o sänkas samtidigt som lådan måste vridas o vinklas för att komma ut, knöligt var bara förnamnet.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Idag pajade den bakre ljuddämparen på Subarun och den bytte jag i juli -18
så den höll nästan 4 år grovt räknat. Hade räknat med lite sämre kvalité än
original som kostade drygt 6800kr då -18. Fick tag på en ny från Tyskland
och ser att 1078kr har dragits från kontot ink frakt. Dämparen köpt -18 kom
från Polen och kostade under 800kr fram till dörren.

Så den som har Subaru kan spara lite genom nätet , men helt otroligt pris
från Subaru för detta och vad kan den kosta idag tro :
Jag väljer alltid Rostfritt när det skall bytas, vill bara göra det 1gång :oops:

Och med bandklämmor så man slipper midja (rostfritt blir ju helt klart mindre midja på än bondstål iofs.) För dra isär och återmontera gamla avgassystem suger.

Har en gammal Merca jag aldrig kommer göra mig av med (perfekt som reservbil) den fick Ferittarör 2001-02 och är fortfarande i samma skick nu som då. (parkera den när farsan slutade köra, han tog över den efter jag haft den nått år för 20år sedan) fantastiskt lätt att ta ner när den är i vägen, åkte på att byta Hardyskivan eller var det var som satt tight och röret var ivägen. Bara en gång som denna gör det värt med rostfritt :cool: och knappt dyrare vid inköp

WZ0gsHy08rcYHHuy1ZsmewtEe9GGaiChBwdpu3yKrzxIvQyuShic3dE7YJkBEPcxAOSuLvLH8ohqi-e_acd8ZemLCDoymC4xkcltVHZBCqk1Yjp2Lme7nMMVMrjmhOF-jkOddP-YAoryUi9bTo_NHlJsxqUrE8AeD5GymChtbeEq15Vvj6le86swvpHrOTzjAVKn-TPjkDBX5C3MrTlHKa1RhP6XgNGYw1y2zBcNZR7MEqyjPBh-KlHNYSNQ4dwC0EXeYKmgpr0S32i8zjrZK2eenPTPZDIJAQ99HVSmFEsXWD3DE3hakIZefR45-lp8Urr6PjXq63oC_pDd_CjmU3iIC3VCfkffWwj-yl9UxaIlWVOq1qaAclM8dt18NHQPnUCykvgYDWw0zLb6oyJOqjuYC6ps3zUyA7Pyrmj1HP-hpwWYBH7R4FiRqcpA7zBn48pEPAfBMonugYkY8Cv33piP5mydbFNmZXPOVE_Ov4_X0M8O1cE659NzGfFUqVijLzAJjepEavOk5rbIxbgj0kZkOLupfYJATPmMc-hqC67LC4O34yEURxUnR8aZERgBCUP-nN2EIUN3Vu3nTbZkF36lkdMUAqmnelHEKDG_9NV8hB78zmPERarZ7XhR_5f3nIgH2rvr-X6On1zMqibOAERA7D0oEfidQDIvCpC2ITyaJxZtNHLzW0k17cLkFeipPLqE9U0H5CEjy3ns8PDXuAgo=w1250-h938-no
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Jag väljer alltid Rostfritt när det skall bytas, vill bara göra det 1gång :oops:

Och med bandklämmor så man slipper midja (rostfritt blir ju helt klart mindre midja på än bondstål iofs.) För dra isär och återmontera gamla avgassystem suger.

Har en gammal Merca jag aldrig kommer göra mig av med (perfekt som reservbil) den fick Ferittarör 2001-02 och är fortfarande i samma skick nu som då. (parkera den när farsan slutade köra, han tog över den efter jag haft den nått år för 20år sedan) fantastiskt lätt att ta ner när den är i vägen, åkte på att byta Hardyskivan eller var det var som satt tight och röret var ivägen. Bara en gång som denna gör det värt med rostfritt :cool: och knappt dyrare vid inköp

[bild]
Jo rostfritt är nog det bästa men vete tusan vad det skulle kosta på Subarun , den bakre
delen är dock väldigt lätt att byta då det sitter ihop med en tvåbultad fläns. Vi får väl se
hur det står till med rosten på den till sommaren och se hur det blir med bilen.
Gamla rostade skarvar på avgassystem är ju ingen höjdare , bytte på en annan bil i höstas
så det fick bli tigersågen på det , lossnade fint från främre röret men kapade resten.
Har funderat på avgasbyte från headers och bakåt på pickupen också , vi får se.
Snygg Mercedes , ser en del skattebefriade av detta märket här (y)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Märklig att en del bilar fortfarande har avgassystem som rostar bort på några år, tex BMW har haft rostfritt sen urminnes tider.
I broschyrerna till vissa Alfa Romeo på slutet av 90 talet stod det "Rostfritt avgassystem" men det var bara en dålig översättning från Italienska att bilarna hade rostfritt slutrör, själva ljuddämparen rostade bort på några år.
Värsta jobbet jag gjort när det gäller avgas är byte flexrör på en Passat 1,8T.
Riktig idiotkonstruktion, fläns med skruv o mutter som bara går att få bort med vinkelharry, men en skruv går inte att komma åt. Man får riva framvagnen och ta bort drivaxeln.
De flesta andra bilmärken har pinskruv, kronmutter, fingängat i rostfritt, då går grejerna att få bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.