Hej ! :D
Är det någon som har byggt denna villa? Jag är intresserad av att se bilder på denna villa och höra vilka erfarenheter ni haft.
/JaR

Hej JaR

Vi räknar o funderar på ett Nybro. Står just nu mellan Lammhult eller satsa 170k till  :-/ för att köpa Nybro? Hur resonerar ni? Vi tycker iaf att planlösning och de yttre förutsättningarna (bla uteplats i vinkeln, fler fönster mm) är överlägset ett "vanligt" rakt 1/2-plans hus. Det ekonomiska måste ju bara gå ihop oxå  :-?

Vår försäljare sa att den första sålda Nybrovillan beställdes bara för ngr veckor sedan, tror det var till Jönköpingstrakten. Kan därför var svårt att både få bilder o erfarenheter av just denna husmodell. Däremot finns det ju massor av personer som har byggt med Smålandsvillan så de borde iaf kunna dela med sig av deras erfarenheter av tillverkaren generellt.

Jag ställde ngr frågor om just detta för ngr dagar sedan men det har inte lett till att ngn har besvarat  :(

// CallePe

När jag var hos Smålandsvillan så fick jag förklarat för mig om jag förstod rätt att de nya husen med 240mm isolering och 2.50 i takhöjd börjas levereras från och med v13, det var någon omställning i fabriken de behövde göra för de nya måtten.

Jag antar att det är också då de första nya husmodellerna i katalogen levereras alltså de med 45-grades taklutning, men det är bara en gissning.

Så jag tror inte någon har fått någon av de husen färdigbyggda ännu.

H
dom husen är helt nya och det finns inga färdiga ännu.

Håller på att bygga med smålandsvillan

Kul, vilken husmodell är det ni bygger och var?

CallePe

Hej hej!
Vi har beställt Villa Nybro :)
Väntar och längtar enormt! Ska kunna flytta in i april. Nybro börjar inte levereras innan v 12 så det finns ingen som kan ge dig svar!
Om du väntar ett halvår så kan vi ge dig våra åsikter.

Funderar på om det är vi som är de första som beställt, vi bor i Boråstrakten. Hade varit lite kul i så fall :D

Vi ska på visning av en Nybro den 26:e Mars i Södra östergötland. Måste väl ändå vara tidigt om de inte levereras före vecka 12 ??

Sundsvalls fabriken tror jag började bygga Nybro v 9 enligt våran säljare.Vårat Nybro står klart i Aug:)

Allrum+kök.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Övervåning(Toa+Rum).jpg
Skapa konto

Utsidavard+allrum+kök.jpg
Skapa konto

UtsidanEntré.jpg
Skapa konto

• Gilla
erika vidishiqi
  • Laddar…
Utebaksida.jpg
Skapa konto

Allrum+kök.jpg
Skapa konto

Allrum+vardagsrumNybro.jpg
Skapa konto

Vardagsrum.jpg
Skapa konto

Fantastiskt Fint Hus...... över Vår Förväntan När Vi
Var Och Tittade På Det!!
Luftigt Och Ljust Med Fina Stora Fönster....

Vårt Hus Levereras Vecka 2 2008...suck!!
Kan Säga Att Man Längtar...

• Gilla
erika vidishiqi
  • Laddar…
Någon som har en ungefärlig kalkyl på var ni hamnar med inredd övervåning osv ?

Talade med säljaren idag men det verkar springa iväg ganska mycket med en del tillval samt inredd övervåning. I slutändan verkar det inte skilja så mycket till "budgetversionerna" som LBhus och Eksjöhus erbjuder och då med en högre grundstandard.

Halmstad_hus skrev:

Talade med säljaren idag men det verkar springa iväg ganska mycket med en del tillval samt inredd övervåning. I slutändan verkar det inte skilja så mycket till "budgetversionerna" som LBhus och Eksjöhus erbjuder och då med en högre grundstandard.

Vet inte vad LBhus o eksjö ligger på prismässigt men vi ska göra slutbeställning på vårt nybro nästa vecka och som det ser ut nu så landar vi på 1,7 milj inkl grund och en hel del större tillval som takkupa, veranda, fönster i gavlar på övervåningen, trapp till övervåningen, kaklat badrum, braskamin, parkett ist för laminat mm. sen har vi köpt bubbelgarage oxå, totalt slutar det på 2.4 milj men det är inklusive tomt, ansl. garage+garagegrund mm.
Vi tycker själva att vi får väldigt mycket för pengarna!

vilka fina bilder! vårt nybro kommer inte förens efter jul o det känns hur långt som helst dit just nu! kul att få se på andra så länge! lägg gärna in fler bilder.

Några bilder till på Villa Nybro! Ska titta på ett i Sundsvall på vägen söderut, fler bilder kommer med andra ord =)

• Ny bild.jpg
    Skapa konto
  • ss.jpg
    Skapa konto
  • ssss.jpg
    Skapa konto
  • aa.jpg
    Skapa konto
Halmstad_hus skrev:

Har varit och kollat på Nybro i Vaggeryd
Utan inredd ovanvåning landade det på ca 2 miljoner inkl enkelgarage
JAg räknar med att om vi bygger (och om vi bygger nybro) landar det på 2,4-2,5 med inredd ovanvåning och dubbelgarage.
Var en del tillval (kupa med mera) samt en del speciallösningar avseende kök och ovanvåning (STORT trekants fönster i vinkeldelen)

Det som förvånade en datanörd för mig var hur framsynta de är med Tele/datamontaget med TP uttag i alla rummen på bottenvåningen.....

HAR NÅGON BILDER FRÅN HUR MAN KAN BYGGA UPP OVANVÅNING MED KVM MÅTT??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.