Hej,
Jag har läst på i trådar här att Yale Doorman L3 kommer passa i min dörr men kanske lite arbeta att få till det.
Men mitt nuvarande slutbleck är kanske svårt att byta mot den som ingår i paketet. Tror ni detta kommer att gå eller måste jag ta hit en låssmed? Helst vill jag lösa detta själv men är väldigt begränsad i hemmafix...
Någon som kan hjälpa?
Tackar
Jag har läst på i trådar här att Yale Doorman L3 kommer passa i min dörr men kanske lite arbeta att få till det.
Men mitt nuvarande slutbleck är kanske svårt att byta mot den som ingår i paketet. Tror ni detta kommer att gå eller måste jag ta hit en låssmed? Helst vill jag lösa detta själv men är väldigt begränsad i hemmafix...
Någon som kan hjälpa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tackar
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Det bör du klara själv om om du har lite verktygsvana.
Det största problemet är som sagt att fälla in slutblecket samt att du kan ha ett större plösmått än det slutblecket som följer med.
Att du har ett OSYM låshus är inget att bli orolig över då det endast är låshusets placering mot stolpen som skiljer med 7,5mm.
Det största problemet är som sagt att fälla in slutblecket samt att du kan ha ett större plösmått än det slutblecket som följer med.
Att du har ett OSYM låshus är inget att bli orolig över då det endast är låshusets placering mot stolpen som skiljer med 7,5mm.
Så jag borde bara testa med det jag får hem med Yale Doorman och försöka ... går inte det måste jag titta efter ett annat slutbleck?1 123abc skrev:Det bör du klara själv om om du har lite verktygsvana.
så stort plösmått ska jag oxå ha på det slutbleck som jag installerar från yale doorman?
vad kan jag göra på slutblecket där det inte kommer finnas metall senare? slutblecket från yale doorman går inte ända ut till kanten?
stort tack för att du svarar på mina dumma frågor
vad kan jag göra på slutblecket där det inte kommer finnas metall senare? slutblecket från yale doorman går inte ända ut till kanten?
stort tack för att du svarar på mina dumma frågor
Jag har monterat Yale Doorman L3 i en dörr från 70-talet. Fick köpa ett nytt Slutbleck som var tillräckligt stort, valet föll på:
Slutbleck 1487 Connect (1487-4)
Arbetet krävde att man karvade ur i både karm och dörr, tog väl en dag att få allt på plats. Men till slut blev det bra
Slutbleck 1487 Connect (1487-4)
Arbetet krävde att man karvade ur i både karm och dörr, tog väl en dag att få allt på plats. Men till slut blev det bra
Bästa svaret
Då du har ett klassiskt modullåshus och byter till nyare connect så ska slutblecket vara ditt befintliga slutblecks plösmått plus 1mm.Baffe76 skrev:
Som exempel, om ditt slutbleck har plösmått 20,5mm så ska du ha ett 1487 slutbleck med plösmått 21,5mm alltså 1487-4.
Det slutbleck som följer med Yale doorman är 1487-2 som har plösmått 16,5mm (det finns paket där 1487-1 med plösmätt 13,2mm medföljer).
Om du har rätt slutbleck så bör det täcka över urtaget för ditt gamla slutbleck.
Logga in
Skapa konto
https://static-mpc-spear-production.assaabloy.com/asfe//Fetchfile.aspx?id=44567
Redigerat:
Jag bytte på en dörr i höstas. Det som tog tid var att fixa så att stolpe och låshus passade. Fick fräsa ut 7,5 mm i överkant för att anpassa stolpen. Sen var L3-låshuset något bredare så jag fick karva ut lite där också.
Slutblecket som medföljde kunde fås att passa men ett nytt anpassat är mer optimalt.
Slutblecket som medföljde kunde fås att passa men ett nytt anpassat är mer optimalt.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad är den stora skillnaden på Yale doorman classic och doorman l3s?
Fönster & Dörrar -
Varför tar nya batterier slut på 2-3 dagar Yale Doorman L3?
Teknik -
Hur överlåter jag Yale Doorman L3 till köparen?
Villalarm & Hemautomation -
Funkar en Yale Doorman L3S flex på min dörr?
Fönster & Dörrar -
Avslutad: Vinn en Yale Doorman L3S Pro i svart
Tävling