Ramnemark Ramnemark skrev:
Som ni kanske minns så reklamerade jag taket över ytterdörren då det var fraktskadat. Detta tyckte säljaren gjordes för långsamt för att kunna reklameras. Jag anmälde detta till ARN och idag fick jag mejl om att företaget skickar ett nytt tak på sin bekostnad. Om de gör det så får man väll ge en liten eloge till dem. Men i mejlet försöker kundtjänsten påpeka flera gånger att det är mitt fel och att de skickar ett nytt av goodwill. Jag vet inte om de är så mycket goodwill om det krävs en anmälan till Arn för att få önskat resultat. Något man lärt sig av detta är att anmäla en fraktskada direkt oavsett om produkten faktiskt är sönder. Jag kollade igenom hela taket när de kom och de var inte en repa. Däremot var hela taket skevt vilket inte syntes förens det var monterat.
Hur stort är taket och säljs det gamla?
 
Det är tråkigt när attityden från säljaren är att deras ansvar påverkas av tiden. Felet var vid leverans och det är när och var skadan sker som avgör vems ansvar det är. Självklart så ör det bra ju förr skador upptäcks men det finns en verklighet också.
Att tjafsa med sina kunder är lågt och inget vinnande koncept. Bra du fick nytt tak
 
  • Gilla
zodiaken och 2 till
  • Laddar…
Kom paketet med så mycket Postmord tejpbitar längs kanterna? Då hade iallafall jag plockat fram och vänt och vridit på innehållet direkt.... :surprised:
 
R roli skrev:
Kom paketet med så mycket Postmord tejpbitar längs kanterna? Då hade iallafall jag plockat fram och vänt och vridit på innehållet direkt.... :surprised:
Om du läser så är det precis vad jag gjorde. Däremot väger det över 20kg så det var inte så lätt att snurra runt och se allt. Den är 2m bred. Inte en repa, men böjd som du ser. Vi skrev aldrig under på leveransen eftersom det står på paketet att det ska man låta bli om emballaget är skadat. Däremot syntes det inte förens det var monterat. Allt detta står i orginal-inlägget
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ser inte riktigt helheten på takets skevhet (bilden är ju från sidan, så andra sidan är svår att se), men det är inte för avrinning eller liknande?
 
Snigla Snigla skrev:
Ser inte riktigt helheten på takets skevhet (bilden är ju från sidan, så andra sidan är svår att se), men det är inte för avrinning eller liknande?
Vattenpasset ligger plant längs 70% av taket, sen är det böjt typ 3cm. Avrinning är det åt bägge håll eftersom det lutar ut från huset
Ett vattenpass på taket av ett hus med tegelfasad, visar lutning nära takkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Allt detta är avklarat sedan länge, det monterades i September)

Andra sidan
Vattenpass som visar lutning på taket med utsikt över trädgård och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vattenpasset ligger plant längs 70% av taket, sen är det böjt typ 3cm. Avrinning är det åt bägge håll eftersom det lutar ut från huset

(Allt detta är avklarat sedan länge, det monterades i September)
Aha trodde det var nya!
 
Är det någon som vet om man kan se på Electrolux hemsida vilka vitvaror som ”matchar” varandra. Har i princip köpt allt utom Ugn och Micro och idag är det rätt bra pris på båda. Däremot finns ingen likhet i namnen mellan spis/micro som de tex gör på kyl/frys. Ser dessa modeller ut att passa ihop?
 
  • Electrolux mikrovågsugn i rostfritt stål med digital display och kontrollpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Electrolux rostfri mikrovågsugn öppen med stek på bricka, visar kontroller och varumärkeslogo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramnemark Ramnemark skrev:
Är det någon som vet om man kan se på Electrolux hemsida vilka vitvaror som ”matchar” varandra. Har i princip köpt allt utom Ugn och Micro och idag är det rätt bra pris på båda. Däremot finns ingen likhet i namnen mellan spis/micro som de tex gör på kyl/frys. Ser dessa modeller ut att passa ihop?
Kan tyvärr inte svara på din fråga, men det jag alltid stör mig på när man har micro o ugn ihop är att båda har digitala klockar, som f-n aldrig stämmer överens!
Måsta finnas ugnar idag som saknar klocka, eller?
 
  • Haha
  • Gilla
Psan och 3 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Kan tyvärr inte svara på din fråga, men det jag alltid stör mig på när man har micro o ugn ihop är att båda har digitala klockar, som f-n aldrig stämmer överens!
Måsta finnas ugnar idag som saknar klocka, eller?
Det finns väll automatiskt klocka eftersom bägge (och typ alla tillverkare) har timer inbyggt. Jag ställde in dem samtidigt i gamla huset och det var inget jag störde mig på :)
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag ställde in dem samtidigt i gamla huset och det var inget jag störde mig på :)
Min diskmaskin (Siemens kanske fem år gammal) befinner sig på rätt sida millennieskiftet och håller korrekt tid automatiskt via "nätet". :p
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Det var så enkelt som att fråga kundtjänstchatten hos Electrolux. Och visst är det matchande modeller. Bägge är på rea hos Elgiganten nu om man är medlem. Det sparade 2300kr mot normalt pris. Jag har köpt alla vitvaror utom spisfläkt och diskmaskin och har hittills prismatchat/sparat in 5800kr på vitvarorna. Enda nackdelen med att köpa det tidigt när det är rea är att man tappar lite av garanti-tiden.
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det finns väll automatiskt klocka eftersom bägge (och typ alla tillverkare) har timer inbyggt. Jag ställde in dem samtidigt i gamla huset och det var inget jag störde mig på :)
När jag är borta hos någon o ser detta kan jag inte koncentrera mig på annat än att sitta o kolla när micron slår om 23 sekunder tidigare än ugnsklockan! Kan också va en sport att se om det skiljer lika mycket på klockorna när man går som när man kom!
Tänk o ha det så hemma, varje dag :dizzy:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Bengt Larsson och 7 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Tänk o ha det så hemma, varje dag :dizzy:
Nej det är inte konstigt att psykisk ohälsa ökar när det ser ut på det viset. :cry:

Nej så här ska det va!

Graf med fluktuerande linjer som visar delay, offset och jitter över tid, uppmätta i mikrosekunder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sorry för OT. Slutar nu! :oops:
 
  • Haha
PellePeps
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det var så enkelt som att fråga kundtjänstchatten hos Electrolux. Och visst är det matchande modeller. Bägge är på rea hos Elgiganten nu om man är medlem. Det sparade 2300kr mot normalt pris. Jag har köpt alla vitvaror utom spisfläkt och diskmaskin och har hittills prismatchat/sparat in 5800kr på vitvarorna. Enda nackdelen med att köpa det tidigt när det är rea är att man tappar lite av garanti-tiden.
På bygge går det ju att få garanti kopplat till datum för slutbesiktning. Kollat om det går att koppla garantierna till din kommande datum för driftsättning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.